دکتر پدرام طالبیان
جستجو

بهترین روش جراحی چاقی کدام است

چاقی تنها به معنی اضافه وزن نیست، بلکه با به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی افراد نیز مواجه است. روش های درمانی زیادی برای افراد چاق وجود دارد، که یکی از مهم ترین آن ها جراحی عمل چاقی می باشد. به این ترتیب افراد چاق معمولا به دنبال این هستند که بدانند کدام روش جراحی برای آن ها مناسب تر است. به این ترتیب برای انکه بدانید بهترین روش جراحی چاقی کدام است در این مقاله با ما همراه باشید.

چاقی و عمل جراحی چاقی

مطمئنا بدون در نظر گرفتن نکات مهم برای قدم گذاشتن در این راه نمی توان فهمید که کدام جراحی برای کدام فرد مناسب تر است. به این ترتیب باید ابتدا تحقیقات خود را قبل از انجام عمل جراحی لاغری کامل کنید. از آنجایی که انواع عمل های جراحی زیادی امروزه برای لاغری توسط پزشکان متخصص انجام می شود، اینکه افراد بتوانند تشخیص دهند که کدام عمل جراحی برای آن ها مناسب تر است، کار راحتی نیست. به همین دلیل ابتدا باید با انواع عمل های جراحی آشنا شوید و بدانید که این عمل ها هر یک مناسب با چه نوع اضافه وزنی قابل انجام است. به دلیل سنگین و سخت بودن عمل های جراحی لاغری، نمی توان بدون تحقیق و بررسی و مشورت پزشک دست به انجام عمل های جراحی زد.

از آنجایی که چاقی در بین افراد متفاوت است، و برخی به اضافه وزن و برخی به چاقی مفرط دچار هستند، نمی توان گفت که عمل جراحی که برای لاغری افراد انجام می شود، در هر فرد یکسان است، زیرا با توجه به میزان چربی هر فرد عمل های جراحی متفاوتی وجود دارد و باید به جواب درستی در رابطه با اینکه بهترین روش جراحی چاقی کدام است رسید.

به این ترتیب اگر می خواهید با جراحی لاغری مناسب هر فرد  آشنا شوید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در نهایت مطمئن باشید که می توانید یک تصمیم ایده آل برای رسیدن به سلامتی کامل از نظر روحی و جسمی برسید. تنها کافی است که راجع به این موضوع اطلاعات خود را بالا ببرید زیرا موفق بودن یا نبودن این عمل به انتخابات شما و در نتیجه مشورت با پزشک وابسته است.

انتخاب بهترین روش جراحی لاغری

بهترین روش جراحی چاقی کدام است

اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین روش جراحی چاقی کدام است، باید انواع جراحی هایی که توسط پزشکان متخصص انجام می شود و به عنوان برترین و معتبرترین روش ها شناخته شده است را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به یک نتیجه عالی دست پیدا کنید. البته با این وجود پزشکان وزن افراد را با توجه به انجام انواع عمل های زیبایی دسته بندی کرده اند که به شما بگویند هر میزان چاقی کدام عمل جراحی را می تواند انجام دهد. به این ترتیب این دسته بندی به شرح زیر می باشد:

1. عمل بالون معده

براساس توصیه پزشکان، افرادی که دارای چاقی 15 تا 20 کیلوگرم اضافه وزن هستند، معمولا باید تحت عمل بالون معده قرار بگیرند. برای انجام این عمل وسیله ای شبیه به بادکنک به داخل دهان برده شده و بعد از قرار گرفتن آن در معده آن را پر از هوا یا مایع کرده و 80 درصد معده را پر می کنند. قبل از عمل ابتدا آندوسکوپی انجام شده تا زخمی وجود نداشته باشد. این بالون 9 تا یک سال داخل معده قرار می گیرد، و در طول این مدت 20 کیلو وزن کم کرده و در نتیجه بیمار دوباره تحت عمل قرار گرفته و بالون را خارج می کنند.

جراحی لاغری بالون معده

2.عمل حلقه معده یا پلیسه معده

براساس توصیه پزشکان، افرادی که دارای چاقی 20 تا 25 کیلوگرم اضافه وزن هستند، معمولا باید تحت عمل حلقه معده و یا پلیسه معده قرار بگیرند. این جراحی به کمک 5 یا 6 برش کوچک به روی معده انجام می شود که به وسیله آن دوربین لاپاراسکوپ و ابزارهای جراحی وارد این برش ایجاد شده می شود. سپس یک یا چند بخش از معده را تا زده و بخیه می زنند. به این ترتیب حدود 70 درصد از حجم معده کم شده و به راحتی می  توانید 20 تا 25 کیلوگرم وزن کم کنید.

3. عمل اسلیو معده

براساس توصیه پزشکان، افرادی که دارای چاقی 30 تا 40 کیلوگرم اضافه وزن هستند، معمولا باید تحت عمل اسلیو معده قرار بگیرند. این عمل به وسیله لاپاراسکوپی و جدا کردن رگ ها و بافت های عصبی صورت می گیرد. به این ترتیب قسمتی از معده جدا شده و باعث می شود تا بتوانید تا 40 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. این روش 80 درصد از آنزیم گرسنگی را در بدن حذف می کند و باعث می شود تا فرد کمتر دچار گرسنگی شود و میل به غذا خوردن و اشتها نداشته باشد.شایع ترین نوع عمل جراحی چاقی اسلیو معده است.

جراحی لاغری اسلیو معده

 

4. بای پس معده

براساس توصیه پزشکان، افرادی که دارای چاقی 40 تا 50 کیلوگرم اضافه وزن هستند، معمولا باید تحت عمل بای پس معده قرار بگیرند. در عمل جراحی بای پس معده جراح مسیر جدیدی را برای بیمار در معده باز کرده و این کار باعث می شود تا  فرد احساس سیری زودرس داشته باشد. به این ترتیب در این روش تنها یک کیسه کوچک از معده باقی می ماند که تنها 28 گرم غذا را در خود جای می دهد. به این ترتیب روده کوچک کوتاه شده و به کیسه متصل می شود. این عمل جراحی برای بیماران دارای توده بدنی 40 مناسب است که می توانند تا 50 کیلوگرم وزن کم کنند. این عمل فشار خون را کاهش داده و دیابت را از بین می برد.

جراحی لاغری بای پس معده

5. مینی بای پس معده

این عمل جراحی برای افرادی به کار برده می شود که دوست دارند به سرعت لاغر شده و سلامتی خود را باز گردانند. این عمل ترکیبی از عمل بای پس معده و اسلیو معده است که طی آن 5 برش برای فرستادن ابزارهای جراحی لاپاروسکوپی ایجاد شده و جراح قسمت بزرگتر معده و حدود 210 سانتی متر از روده کوچک را در نظر می گیرد تا با استفاده از منگنه های مخصوص به معده جدید متصل می کند. به این صورت این عمل به فرد کمک می کند تا اشتهای کمتری داشته و در نتیجه وزن بیشتری را کم کند.

6. عمل لیپوماتیک

این عمل جراحی معمولا برای کسانی است که دارای شاخص توده بدنی کمتر از 35 دارند. به این ترتیب این روش در واقع در دسته عمل های زیبایی پیکرتراشی قرار می گیرد که چربی های اضافه خارج شده و به بدن فرم می دهد. این جراحی علاوه بر کم شدن وزن، فرم دادن به اندام های بدن را نیز به همراه دارد. این روش به دلیل آنکه از دستگاهی ساخته شده است که تنها برای بافت های چربی به کار برده می شود و در برابر بافت های غیر چربی، غیر فعال می شود، به عنوان بهترین روش شناخته شده است. زمان این عمل کوتاه و با بی هوشی و بی حسی همراه است ولی نتیجه عالی به همراه خواهد داشت. به این ترتیب در یک جلسه می توان حداقل 8 کیلوگرم وزن کم کرد. با توجه به موارد ذکر شده، باید ببینید در کدام دسته از این افراد قرار دارید و کدام عمل برای شما مناسب تر است. البته باید بدانید با توجه به این باز هم باید تحت مشورت با پزشک متخصص خود قرار بگیرید و نباید سرخودانه دست به تشخیص بزنید.

 

نکات مهم قبل از انجام جراحی چاقی

همانطور که تا کنون در این مقاله ذکر کردیم، اگر شما فرد چاقی هستید که میزان شاخص توده بدنی بالایی دارید، پس حتما در دسته انواع عمل های جراحی لاغری برای کاهش وزن قرار دارید. در غیر این صورت اگر تنها به دنبال تناسب اندام هستید، باید به سراغ عمل های زیبایی بروید. پس اکنون که به جواب درستی در رابطه با سوال اینکه بهترین روش جراحی چاقی کدام است رسیده اید، می تواند به راحتی با مراجعه به پزشک متخصص انواع عمل های مناسب را انجام دهید. به این ترتیب باید قبل از انجام انجام لاغری، به نکات مهمی توجه کنید که این نکات به شرح زیر است:

  • اطلاعات خود را در رابطه با جراحی های لاغری و اینکه شما در کدام دسته قرار دارید، بالا ببرید.
  • شاخص توده بدنی خودتان را به دست اورید، بتا بتوانید تشخص دهید در کدام دسته قرار دارید.
  • مصرف سیگار یا هر گونه مواد مخدر را ترک کنید.
  • درباره هزینه های عمل جراحی زیبای تحقیق کنید.
  • در رژیم غذای خود تغییر ایجاد کنید.
  • مصرف آب و میزان کالری و غذای روزانه خود را تحت کنترل در آورید.
  • آزمایشات لازم را انجام دهید. منظور از این آزمایشات این است که پزشک مطمئن شود که به هیچ گونه بیماری، حساسیت و مشکلات این چنینی دچار نیستید. زیرا ممکن است به این دلایل نتوانید عمل جراحی را انجام دهید.
  • ورزش کردن را جزو فعالیت های روزانه خود قرار دهید.
  • متعهد شوید که زندگی خود را می سازید و هرگز چاق نخواهید شد زیرا کسی که یکبار چاق شده است، بعد از عمل با رعایت نکردن نکات مهمی می تواند باز دوباره به دوران چاقی خود بازگردد.

سخن پایانی

اکنون که به پاسخ درستی در رابطه با اینکه بهترین روش جراحی چاقی کدام است رسیده اید، می توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص بهترین عمل جراحی را داشته باشید و به یک تناسب اندام ایده آل برسید.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *