درمان کمردرد با جراحی چاقی

اضافه وزن و چاقی در بیشتر موارد زمینه به خطر انداختن سلامتی شما را فراهم می کنند. به همین دلیل زمانی که فردی به دلیل عادات بد غذایی و نداشتن رژیم غذایی دچار چاقی و اضافه وزن می شود، در اصل به ایجاد بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و … اجازه بروز پیدا کردن می دهد. یکی از معضلات چاقی کمردرد نیز می باشد. به این ترتیب باید هر چه زودتر برای درمان کمردرد با جراحی چاقی اقدام کنید.

ارتباط چاقی با کمردرد

افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند، اگر توجه کرده باشند همیشه یا بیشتر مواقع با کمردرد رو به رو هستند که امان آن ها را بریده است. بهتر است بدانید که ارتباط مستقیمی بین چاقی و کمردرد وجود دارد و معمولا افراد چاق با این مشکل دائما دست و پنجه نرم می کنند. به این ترتیب تجمع میزان زیادی چربی در قسمت شکم و پهلوها باعث می شود تا ستون فقرات ضعیف شده و آسیب ببیند و در نتیجه کمردرد ایجاد شود. همچنین کم تحرکی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود تا ستون فقرات در افراد چاق ضعیف باقی بماند و در نتیجه زمینه ایجاد کمردرد را فراهم می کند. البته لازم است بدانید که کمردرد در چاقی به دلایل گوناگونی رخ می دهد که باید در هر صورت برای درمان کمردرد با جراحی چاقی اقدام کنید.

از آنجایی که یکی از شایع ترین دلایل کمردرد، چاقی می باشد، باید هر چه زودتر از دست آن برای رهایی از دردهای ستون فقرات و کمر خلاص شوید. به این ترتیب تنها روشی که برای افراد دارای چاقی مفرط پیشنهاد می شود، لاغری می باشد. انواع جراحی های چاقی از تاثیرگذارترین روش ها برای رها شدن از دست بیماری ها و کمردرد می باشد که بهتر است هر چه سریع تر به دنبال راه درمانی برای آن باشید و به بهترین پزشکان مراجعه کنید. چاقی نه تنها سلامتی جسمی شما را به خطر می اندازد، بلکه سلامت روحی شما را نیز خدشه دار می کند. پس درمان آن را به وسیله عمل های جراحی جدی بگیرید زیرا ارتباط مستقیمی بین چاقی و کمردرد وجود دارد.

انواع کمردردهای ناشی از اضافه وزن و چاقی

کمردردهایی که می توانند به دلیل چاقی و اضافه وزن در فرد رخ دهند، می توانند در انواع مختلفی صورت بگیرند که این دردها در ناحیه پشت به شرح زیر است:

راهکار های مبارزه با اضافه وزن و چاقی

درد پایین کمر

زمانی که چربی های زیادی در شکم تجمع پیدا می کنند، این عامل در نتیجه باعث کشیده شدن لگن به جلو شده و باعث ایجاد گودی کمر می شود. در نتیجه گودی کمر با درد همراه است و باعث می شود که عضلات کمر تحت فشار قرار بگیرند. پس یکی از دلایل کمردرد در افراد چاق ایجاد شدن گودی کمر می باشد.

ساییدگی دیسک کمر

هر چه به وزن اضافه تری دچار شوید، و مجبور شوید که چربی های بیشتری را با خود حمل کنید، در نتیجه ایجاد ساییدگی در دیسک کمر به وجود می آید و کمردرد را در افراد چاق تشدید می کند. به این صورت احتمال ساییدگی در دیسک کمر به صورت 30 تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.

پوکی استخوان

داشتن یک رژیم غذایی ناسالم در افراد چاق، و همچنین کم تحرکی یکی از دلایلی است که باعث می شود استحکام ستون مهره ها از بین برود و باعث پوک شدن استخوان ها می شود. به این ترتیب در نتیجه کمردرد ایجاد شده و تشدید پیدا می کند.

داشتن تحرک و انجام ورزش برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن

ارتروز و ارتریت روماتوئید

از آنجایی که اضافه وزن به مفاصله بدن و از جمله مهره های کمر فشار غیر طبیعی وارد می کند، پس در نتیجه این عامل باعث بروز ارتریت خواهد شد که درد در ناحیه ستون فقرات را تشدید می کند. در بیشتر مواقع علاوه بر آن باعث بروز ارتروز نیز خواهد شد.

افزایش احتمال اسیب

اضافه وزن باعث افزایش احتمال فشار وارد شده به مفاصل و ستون مهره ها می شود که در نتیجه اسیب دیدن مهره های کمر را به همراه دارد. این اسیب در افراد دارای اضافه وزن تا 15 درصد و افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند تا 48 درصد بیشتر می باشد.

چه عمل های چاقی برای بهبود وضعیت کمردرد انجام می شود؟

جراحی های چاقی متنوعی وجود دارند که در بهبود وضعیت کمردرد می توانند تاثیرگذار باشند. به همین دلیل بهتر است که بدانید برای حفظ سلامتی و بازگشتن به یک زندگی سالم بهتر است که با مراجعه به یک پزشک متخصص با این جراحی ها آشنا شده و سپس آن ها را انجام دهید. جراحی های لاغری نه تنها کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد، بلکه شما را به یک تناسب اندام عالی می رساند و از همه مهم تر به شما کمک می کند که از شر بیماری ها و از جمله کمردرد خلاص شوید. این جراحی ها به شرح زیر است:

• انجام عمل اسلیو معده می تواند یک روش درمانی موثر برای کاهش کمردرد و از همه مهم تر یک تناسب اندام عالی باشد که حدود 75 درصد این افراد می توانند به وسیله این عمل جراحی به درمان قطعی دست پیدا کنند.
  • براساس ازمایشات محققین، عمل بای پس معده درد را به شدت کاهش می دهد، و زندگی افراد چاق را بهبود می بخشد. این عمل جراحی به دلیل آنکه حجم معده را به صورت باورنکردنی کم می کند، می تواند تاثیر به سزایی در لاغری و کاهش وزن و از همه مهم تر درمان کمردرد داشته باشد.
  • حلقه معده روش دیگری است که طی آن حجم زیادی از معده گرفته می شود و مانند کمربندی به دور بخشی از معده کشیده می شود که مانع از دریافت غذای زیاد می شود.
  • بالون معده با وارد کردن یک بالون سیلیکونی به داخل معده باعث می شود تا حجم زیادی از معده گرفته شود و در نتیجه فرد می تواند به کاهش وزن ایده آل خود برسد و از شر کمردرد خلاص شود.
  • پلیسه معده نوع دیگری از روش های درمان کمردرد با جراحی چاقی است که همانطور که از نام ان مشخص است بخش هایی از معده را به روی یکدیگر گذاشته و می دوزد که باعث کم شدن حجم ان می شود.

شرایط انجام جراحی لاغری

با توجه به تمام عمل های لاغری که برای بهبود کمردرد انجام می شود، بهتر است بدانید که تشخیص اینکه شما کاندیدهای کدام عمل جراحی هستید به پزشک متخصص وابسته است. پس بهتر است که ابتدا مراجعه به یک پزشک متخص را مدنظر قرار دهید.

علائم و نشانه های کمردرد در چاقی

زمانی که یک فرد چاق به هیچ طریقی نتوانسته اند کاهش وزن داشته باشد و به وزن دلخواه خود برسد، قطعا با درد و بیماری های زیادی مواجه می شود که یکی از مهم ترین آن ها کمردرد می باشد. پس برای رهایی از دست کمردرد باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد. ولی سوال رایج اینجاست که چه علائمی برای کمردرد در چاقی وجود دارد؟ بهتر است هرگاه با نشانه های زیر مواجه شدید، هر چه زودتر برای درمان کمردرد اقدام کنید.

• لمس شدن اندام
  • تورم یا ادم
  • افزایش حساسیت های مفصل پشت یا کمر
  • سفتی مفاصل
  • از دست رفتن یا کاهش دامنه حرکتی
  • ایجاد دردهای عضلانی
  • کاهش انعطاف پذیری
  • درد در پاها
  • ناتوانی در خم و راست شدن
  • احساس سوزش و گزگز در ناحیه کمر

هرگاه با هر یک از نشانه های زیر رو به رو شدید، تنها کار برای رهایی از دست کمردرد، درمان کمردرد با جراحی چاقی است که باعث می شود یک کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنید.

ایا کاهش وزن واقعا باعث بهبود کمردرد می شود؟

همانطور که ذکر شد، تنها دلیل شایع کمردرد، اضافه وزن و افتادن چربی های شکم به روی زانوها می باشد که در نتیجه باعث گود شدن ناحیه پشت کمر و جلو رفتن لگن می شود که نتیجه آن گودی کمر و کمردرد می باشد. پس بهترین روش برای بهبود کمردرد، کاهش وزن به وسیله عمل های جراحی لاغری است که با کمک تغییر در عادات غذایی و داشتن یک رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا یک زندگی ایده آل داشته باشید. اگر شما نیز از دردهای کمر در اثر اضافه وزن رنج می برید، استفاده از روش های درمان کمردرد با جراحی چاقی را فراموش نکنید و هر چه زودتر برای انجام این روش به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بیماری بعد از جراحی لاغری

و مطمئن باشید که بهبود یافتن وضعیت کمردرد شما بعد از جراحی لاغری اثبات شده است و می توانید یک درمان ایده آل و موفق داشته باشید. پس بدون نگرانی می توانید در این راه قدم بگذارید.بهتر است بدانید زمانی که فردی به چاقی دچار باشد، بدن قادر به حمل وزن اضافه از بدن نمی باشد که نتیجه آن اسیب به مهره های کمر و کمردرد می باشد. مخصوصا هر چه فرد به اضافه وزن بیشتری دچار باشد، ممکن است این اسیب بیشتر شود. پس اینجاست که استفاده از درمان کمردرد با جراحی چاقی توصیه می شود.

اگر از دست کمردردهای گاه و بی گاه خسته شده اید، بهترین کار مراجعه به یک پزشک متخصص برای رهایی از دست اضافه وزن و کمردرد می باشد. پس درمان کمردرد با جراحی چاقی را نزد یک پزشک معتبر و شناخته شده پشت گوش نیندازید.