دکتر پدرام طالبیان
جستجو

تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد به آن بی اهمیت هستند، اضافه وزن می باشد که با توجه به میزان شاخص توده بدنی هر فرد، این اضافه وزن می تواند متفاوت باشد که در هر صورت تهدیدی برای سلامت فرد به حساب می آید. برای رها شدن از دست چاقی یا اضافه وزن روش های زیادی وجود دارد، که یکی از این روش های پرطرفدار عمل جراحی می باشد. در این مقاله می خواهیم راجع به تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری آشنا شویم.

اضافه وزن و چاقی

وقتی یک فرد برای مدت طولانی نسبت به تناسب قد و وزن خود بی اهمیت می شود، به یکباره می بیند که متاسفانه وزن زیادی را اضافه کرده است که نتیجه آن بروز برخی از بیماری های جسمی و حتی روحی در وی شده است. به این ترتیب ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. پس بدون نگرانی می توانید از روش های کاهش وزن برای لاغری استفاده کنید. روش های زیادی برای کم کردن کلسترول بدن و رها شدن از دست بیماری های چاقی وجود دارد که این روش ها شامل رژیم غذایی مناسب و سالم و افزایش تحرکات و فعالیت های روزانه می باشد. اما بهتر است ابتدا برای آنکه بدانید چه روش درمانی برای شما مناسب تر است، شاخص توده بدنی خود را به دست آورید.

برای به دست آوردن شاخص توده بدنی، تنها کافی است که از فرمول مخصوص به ان استفاده کنید و خواهید فهمید که شما در دسته افراد دارای اضافه وزن یا افراد چاق قرار دارید. شاید بگویید مگر بین افراد دارای اضافه وزن و چاق تفاوت وجود دارد؟ بله معمولا افرادی که دارای 10 کیلوگرم و یا کمتر از آن وزن اضافه هستند، در دسته افرادی قرار دارند که به روش های رژیم غذایی و ورزش می توانند به وزن متعادل خود برسند. ولی افرادی که دارای حداقل بالای 20 کیلوگرم اضافه وزن هستند، به سختی می توانند از این روش ها جواب بگیرند و بهتر است روش های جراحی را امتحان کنند که در انواع زیادی متناسب با میزان وزن اضافه هر فرد انجام می شوند.

اضافه وزن و چاقی

پیکرتراشی چه تفاوتی با جراحی لاغری دارد؟

با توجه به مواردی که در بخش بالا ذکر شد، متوجه این موضوع شدید که روش های درمان چاقی در افراد دارای اضافه وزن و چاق متفاوت است. دقیقا تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری در این موضوع می باشد. زمانی که فردی دچار توده بدنی بیش از 30 کیلوگرم شده است، سایر روش های لاغری برای او پاسخ گو نمی باشد و این فرد حتما باید انواع جراحی های لاغری را انجام دهد. به این ترتیب تفاوت این دو جراحی در اصل در هدف های آن ها می باشد. پیکرتراشی به آن میزانی که جراحی های لاغری می توانند در کاهش وزن افراد چاق تاثیرگذار باشند، موثر نیستند. شاید کمی گیج شده باشید و از خود بپرسید که پس کدام جراحی برای من مناسب تر است.

تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری

بهتر است بدانید اگر به دنبال یک کاهش وزن اساسی هستید، ابتدا باید نزد پزشک متخصص مراجعه کنید و با در نظر گرفتن شاخص توده بدنی خود روش درمان را آغازکنید. از مهم ترین تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری در این است که جراحی لاغری 60 تا 80 درصد از وزن افرادی را که به چاقی مفرط دچار هستند درمان می کند ولی پیکرتراشی تنها در کاهش وزن حداقل تا 10 کیلوگرم تاثیرگذار است.

به این صورت پیکرتراشی همانطور که از نام آن پیداست، برای افرادی مناسب است که بعد از لاغری نیز شاهد چربی هایی در بدن خود هستد که هرگز آب نمی شوند و اکنون فرد می تواند به وسیله پیکرتراشی اندام زیباتری داشته باشد. پس در واقع تفاوت این دو در این است که یکی نقش زیبایی و دیگری نقش کاهش وزن و سلامتی در افراد را به عهده دارد.

برای پیکرتراشی و جراحی لاغری به چه پزشک متخصصی باید مراجعه کرد؟

اغلب افرادی که به دنبال انجام این عمل های جراحی برای کاهش وزن هستند، تصور می کنند که هر دو عمل تنها به عهده یک متخصص است. در صورتی که اینطور نیست. جراحی لاغری به عهده جراح متخصص جراحی لاغری است که در این حیطه علم پزشکی تخصص داشته باشد. و برای انجام عمل های زیبایی پیکرتراشی، باید نزد جراح پلاستیک مراجعه کنید. البته یک سری جراح های زیبایی نیز وجود دارند که همه آن ها دوره های آموزشی لازم را برای عمل های زیبای پیکرتراشی نگذرانده اند و این ممکن است باعث شود تا عمل موفقیت آمیزی نداشته باشید. به همین دلیل قبل از عمل حتما باید از تخصص کافی پزشک خود اطلاع کسب کنید. این نیز یکی دیگر از تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری است.

جراحی لاغری و پیکرتراشی به روی کدام یک از قسمت های بدن انجام می شوند؟

یکی از روشن ترین انواع تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری در نحوه انجام عمل جراحی می باشد. اصولا عمل جراحی که توسط جراحی های لاغری انجام می شود به روی سیستم گوارشی بدن صورت می گیرد و همین امر باعث می شود تا این عمل برگشت ناپذیر باشد و فرد با خیال آسوده بتواند به تناسب اندام خود برسد. ولی چیزی که در رابطه با پیکرتراشی وجود دارد این است که این کار در اصل به روی لیفت بازو، لیفت سینه، لیفت پایین تنه، لیفت ران، لیفت صورت و .. انجام می شود که ممکن است با رعایت نکردن رژیم غذایی و عدم تحرک، اضافه وزن دوباره برگردد و فرد به حالت اولیه خود دچار شود. به همین دلیل است که جراحی لاغری پایدارتر است و به افرادی که دارای توده بدنی بیشتری هستند، پیشنهاد می شود.

تاثیر پیکرتراشی و جراحی لاغری بر اندام ها

در واقع جراحی لاغری تنها با هدف بهبود وضعیت ظاهری بدن نیست و به بسیاری از بیماری هایی که فرد به آن ها دچار شده است پایان می دهد و آن ها را درمان می کند. ولی این موضوع در پیکرتراشی کاملا برعکس است و هدف جراح تنها زیباتر کردن اندام می باشد. و هیچ ارتباطی با از بین بردن بیماری های فرد ندارد. درست است که هدف این دو برداشتن چربی های اضافه است ولی در پیکرتراشی میزان چربی برداشته شده بسیار کمتر از جراحی لاغری است. همچنین پوستی که در اثر لاغر شدن شل شده است، توسط برخی از متخصصین و جراحان پیکرتراشی قابل برداشته شدن است. یکی دیگر از تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری می توان به میزان چربی که هر یک در جهت کاهش وزن بر می دارند اشاره کرد. لازم به ذکر است جراح لاغری چربی از بدن برنمی دارد و تنها با انجام عملهای لاغری باعث کم شدن جذب مواد غذایی می شود که این امر در طولانی مدت باعث از بین رفتن اضافه وزن فرد می گردد.

تفاوت هزینه های ناشی از پیکرتراشی یا جراحی لاغری

لازم است بدانید که میان هزینه های هر یک از این عمل های جراحی نیز تفاوت هایی وجود دارد. معمولا هزینه هر نوع عمل جراحی به عوامل مهمی بستگی دارد که بر روی آن ها تاثیرگذار هستند. تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری نیز تا هزینه های آن نیز کشیده شده است. در ادامه با هزینه های این عمل ها آشنا خواهیم شد.

هزینه عمل پیکرتراشی و جراحی لاغری

هزینه عمل جراحی لاغری و پیکرتراشی در بیمارستان های خصوصی

همانطور که می دانید بیمارستان های خصوصی همیشه قیمت های بالایی را در نظر می گیرند. البته عالی بودن خدمات ارائه شده و پزشکان متخصص آن ها نیز قابل انکار نیست ولی مراجعه به این بیمارستان ها به میزان بودجه شما بستگی دارد.

هزینه عمل جراحی لاغری و پیکرتراشی در بیمارستان های دولتی

بیمارستان های دولتی نیز با توجه به پزشکان متخصص و خدمات عالی که ارائه می دهند، هزینه مناسبی را برای این دو عمل در نظر گرفته اند که تنها کافی است با اندکی تحقیق و جستجو با بهترین بیمارستان های دولتی آشنا شوید.

 

هزینه عمل جراحی لاغری و پیکرتراشی با بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری و پیکرتراشی در بیمه

یکی از تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری در هزینه آن ها با توجه به بیمه می باشد. از آنجایی که جراحی لاغری برای سلامت افرادی است که به چاقی مفرط دچار هستند، بیمه تمام هزینه های آن را پرداخت می کند. از طرفی به دلیل آنکه پیکرتراشی یک جراحی زیبایی محسوب می شود، بیمه هیچ قراردادی بابت پرداخت هزینه های این عمل ندارد و تعرفه های هزینه های آن کاملا آزاد است.

 

انواع پیکر تراشی

انواع جراحی های لاغری و پیکرتراشی کدامند؟

برای آن که بتوانید متوجه این موضوع شوید که چه روش هایی در عمل جراحی پیکرتراشی و جراحی لاغری پیاده می شود، باید با انواع آن ها آشنا شوید. این عمل ها به شرح زیر است:

عمل های جراحی پیکرتراشی

  • لیپوماتیک عملی است که طی آن با استفاده از سوراخ کوچکی، لوله کانولا چربی های اضافه را خارج می کند.این عمل به روی همه بخش های بدن قبل انجام است.
  • لیپوساکشن چربی های بدن را به وسیله لوله ساکشن از بدن خارج می کند و این عمل فشار زیادی را به اندام ها وارد می کند.
  • لیپولیز جراحی دیگری است که توسط امواج صوتی و تزریق مواد باعث در اوردن چربی ها می شود.
  • بادی جت با استفاده از قدرت آب، چربی ها را از بین می برد.

عمل های جراحی لاغری

  • بای پس معده با بخیه زدن قسمت فوقانی معده و متصل شدن روده کوچک به کیسه معده باعث کاهش وزن می شود.
  • بالون معده با وارد کردن یک بالون به داخل معده باعث کاهش وزن می شود.
  • اسلیو معده قسمتی از معده را برداشته و حجمی از معده را جدا می کند.
  • حلقه معده کمربندی به روی معده می بندد که باعث باریک شدن معده می شود.

انواع جراحی لاغری

سخن پایانی

در این مقاله راجع به تفاوت پیکرتراشی با جراحی لاغری صحبت کردیم و فهمیدیم که برای رسیدن به تناسب اندام عالی باید بهترین روش جراحی را با توجه به شاخص توده بدنی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *