دکتر پدرام طالبیان
جستجو

منگنه های جراحی اسلیو معده

برای آنکه یک جراحی معده و لاغری بتواند به نحو احسنت پیش برود، به تجهیزات و وسایل زیادی نیاز دارد که یکی از مهم ترین آن ها منگنه های جراحی اسلیو معده می باشد. در اصل این منگنه ها از مزایای زیادی برخوردار است و در جراحی نقش پررنگی را به عهده دارد که در این مقاله راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد و متوجه می شویم که این ابزار چیست و چه کاربردی دارد؟

منگنه های جراحی اسلیو معده چیست و چه کاربردی دارند؟

یکی از ابزارهای مهمی که در جراحی اسلیو معده برای بریدن و دوختن به کار برده می شود، منگنه های جراحی می باشد که زمانی از این منگنه به کار برده می شود که برای بستن زخم بریده شده قسمتی از معده به ان نیاز داشته باشند. در اصل یکی از مهم ترین تجهیزات پزشکی که به عنوان یک جایگزین عالی برای بخیه محسوب می شود، منگنه های جراحی می باشد.  شاید فکر کنید که چرا از این تجهیزات پزشکی به جای بخیه زدن استفاده می شود. بهتر است بدانید که به دلیل آنکه استفاده از منگنه جراحی درد کمتری را در حین جراحی برای بخیه زدن ایجاد می کند، بسیار به کار برده می شود و نقش پررنگی را در جراحی به عهده دارند. به این ترتیب برای جدا کردن و بستن قسمتی از معده از این تجهیزات استفاده می کنند. این محصول از جنس فلزی تیتانیوم ساخته شده است که به وسیله یک کارتریج یکبار مصرف مورد استفاده واقع می شود.

جراحی چاقی اسلیو معده

مزایای استفاده از منگنه های جراحی اسلیو معده

همانطور که ذکر شد، منگنه های جراحی اسلیو معده از جمله مهم ترین تجهیزات پزشکی محسوب می شوند که به راحتی می توانند زخم ها و برش های بزرگ را سریع تر ببندند و درد بخیه زدن را همانطور که به ان اشاره شد برای بیمار کمتر کنند. به این ترتیب از آنجایی که این دستگاه یکی از پیشرفته ترین های تکنولوژی در علم پزشکی است، استفاده از آن می تواند مزایای های زیادی به همراه داشته باشد که این مزایا به شرح موارد ذکر شده در زیر است:

  • این منگنه می تواند بخیه زدن محل مورد نظر را به صورت محکم و کاملا سفت انجام دهد، به صورتی که هیچ گونه نشتی در آن ایجاد نشود.
  • برداشتن این منگنه ها نیز بعد از جوش خوردن زخم بسیار راحت تر انجام می شود.
  • استفاده از این محصول پزشکی سرعت عمل بیشتری به همراه دارد و به شما کمک می کند تا روند جراحی اسلیو معده را در بخش بخیه با سرعت بیشتری انجام دهید.
  • همچنین استفاده از این منگنه ها باعث می شود تا مدت زمان جراحی و بیهوشی کاهش پیدا کند.

جراحی لاغری اسلیو معده

چه زمانی می توان از منگنه های جراحی در اسلیو معده استفاده کرد؟

زمانی که پزشک متخصص جراحی لاغری اسلیو معده را انجام می دهد، می تواند برای بستن زخم و برش های بزرگ از منگنه های جراحی اسلیو معده استفاده کند. ولی چیزی که می خواهیم بدانیم، این است که استفاده از این منگنه در چه صورتی انجام می شود. بهتر است بدانید که زمانی از این منگنه ها می توان در پزشکی استفاده کرد، که پزشک قصد داشته باشد یک قسمت یا بخشی از اندام های بدن در داخل سیستم بدنی را از میان بردارد. به این ترتیب برای بهبود سریع تر بیمار، پزشک برای بخیه استفاده از این تجهیزات پزشکی را مجاز می داند و ان را به کار می گیرد. همچنین این دستگاه برای جراحی های مربوط به دستگاه های گوارشی، معده، مری و روده نیز به کار برده می شود که قرار است در ان ها بخشی از ساختارها برداشته شود.

برداشتن منگنه های جراحی به چه صورت انجام می شود؟

سوال متداولی که افراد می پرسند، اینجاست که زمانی که این منگنه ها به دلایل مهمی برای محکم کردن جای زخم و به جای بخیه زدن مورد استفاده واقع می شوند، پس زمان برداشته شدن ان ها به چه صورت است. به چه صورت می توان این منگنه ها را از بین برد. لازم است بدانید که منگنه های جراحی اسلیو معده تقریبا به دو هفته زمان لازم دارند تا بتوانند باعث بستن زخم و برش های عمیق شوند. به این ترتیب بعد از دو هفته در جای خود باقی ماندن، باید توسط پزشک متخصص انجام شود و حتی زمان ان نیز توسط پزشک تعیین می شود. حتی لازم است بدانید که این منگنه ها که برای اسلیو معده انجام می شوند، نیازی به برداشته شدن ندارند، و ان ها به صورت جذبی می باشند و بعد از مدتی جذب بدن می شوند.

در واقع آن ها به مواد افزودنی دائمی برای نگه داشتن بافت های داخلی در کنار یکدیگر تبدیل می شوند و دیگر جای نگرانی باقی نمی گذارد. اما در کل بهتر است بدانید که برداشتن این منگنه ها نیز کار سختی نیست و دردناک نیز نمی باشد. اما اینکار نیز همانطور که ذکر شد، باید توسط پزشک متخصص انجام بگیرد. بهتر است بدانید که هرگز نباید به خودی خودی دست به برداشتن این منگنه ها در شرایط غیر از اسلیو معده بزنید و حتما باید آن را به دست پزشک خود بسپارید. البته لازم است بدانید که برداشتن این منگنه ها نیز به یک محیط استیل شده و ضد عفونی شده دارد. همچنین برداشتن ان ها به کمک یک ماده حذف کننده یا استخراج کننده منگنه جراحی صورت می گیرد. این دستگاه همزمان به کمک یک پایه منبسط شده و پزشک اجازه می دهد که ان را به صورت راحت و اهسته از روی پوست برداشت.

ایا منگنه های جراحی اسیلو معده نیاز به مراقبت دارد؟

زمانی که پزشک متخصص برای این جراحی لاغری از منگنه های جراحی اسلیو معده استفاده می کند، بهتر است بدانید که این منگنه ها نیاز به مراقبت های خاصی ندارند، ولی پزشک متخصص باز هم توصیه هایی را برای سریع تر بهبود پیدا کرد بیمار به او گوشزد می کند و دستورالعمل هایی را در اختیار این افراد قرار می دهند. این دستگاه معمولا خطری برای افراد ندارد و به هیچ عنوان به عنوان یک تهدید برای سلامتی ان ها محسوب نمی شوند. اما بهتر است بدانید زمانی که بیمار در عین راه رفتن دچار درد شد و با خون ریزی همراه با استفراغ مواجه شد، باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند. همچنین این می تواند شامل تب بیش از 4 ساعت و درد معده نیز باشد
که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد و باید برای رفتن نزد پزشک متخصص اقدام کنید.

منگنه های جراحی اسلیو معده به چه صورت کار می کنند؟

در واقع منگنه ای که برای جراحی اسلیو معده به کار برده می شود، به صورت خطی می باشد و از ان همچنین برای جراحی های کم تهاجمی بهره می برند. به این ترتیب این منگنه ها با فشرده سازی بافت، دو قطعه از بافت را به یکدیگر متصل می کنند تا بتوانند بخیه محکمی را انجام دهند. در این زمان وقتی که جراحی دستگاه استپلرها را شلیک می کند، یک ردیف منگنه خطی بافت را به یکدیگر متصل می کنند، یک تیغه بافت نیز بین منگنه ها را برای مهر و موم کردن و جلوگیری از باز موندن زخم می برد. در واقع تنها دستگاهی از منگنه که برای انواع جراحی لاغری اسلیو معده استفاده می شود، منگنه خطی می باشد که در کمترین زمان انجام می شود.

انواع این منگنه ها از متریال های متفاوتی ساخته شده اند، که در بخیه های قسمت های مختلف بدن به کار برده می شوند. ولی از انجایی که برای جراحی اسلیو معده از منگنه ای استفاده می شود که جذبی باشد، پس از نوع کوپلیمر پلی لاکتید یا پلی گلیکولید این محصول استفاده می شود که خاصیت جذیی بالای دارد و نیازی به برداشته شدن ندارد زیرا خودش بعد از مدتی جذب بدن می شود. این نوع منگنه ها معمولا همانطور که ذکر شد به دلیل مقاومت بالایی که در چسباندن دو لایه از پوست به یکدیگر دارند، بسیار به کار برده می شوند و به عنوان
بهترین روش ها برای جراحی اسلیو معده شناخته شده است که همانطور که ذکر شد جایگزین بخیه شده است.

قیمت و خرید منگنه های جراحی اسلیو معده

در بیشتر مواقع برای انجام جراحی اسلیو معده، خرید منگنه های جراحی اسلیو معده یک معضل به حساب می اید. از انجایی که این محصول از مهم ترین تجهیزات در پزشکی و جراحی های لاغری به حساب می اید، باید در تهیه کردن آن دقت داشته باشید که جنس و متریال ساخته شده در ان خاص و با کیفیت بالا باشد تا مشکلی ایجاد نشود. در واقع این دستگاه باید از کیفیتی برخوردار باشد که بتواند به روی جراحی اسلیو معده تاثیرگذار باشد و کیفیت جراحی را بالا ببرد. پس باید دقت زیادی در خرید ان صرف شود. بهتر است بدانید که حدود 70 درصد از هزینه های جراحی به دلیل وجود این محصول است که به صورت یکبار مصرف مورد استفاده واقع می شود. در این صورت می توانید این محصول را در قیمت مناسب از تولیدکنندگان مطرح تهیه کنید.

سخن پایانی

یکی از دستگاه های پرکاربرد و تاثیرگذار در جراحی های کم تهاجمی مانند اسلیو معده، استفاده از منگنه های جراحی اسلیو معده است که کیفیت عمل جراحی شما را تا حد زیادی بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *