دکتر پدرام طالبیان
جستجو

نحوه مصرف مکمل ها بعد از جراحی چاقی

 معمولا افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند، سلامتی روحی و جسمی خود را از دست می دهند و آن ها را به نوعی به خطر می اندازند. با وجود روش های جراحی لاغری می تواند تمام از دست رفته ها را به آن ها بازگرداند. افرادی تصور می کنند که برای لاغر شدن، تنها نیاز به این دارند که زیر تیغ بروند. در صورتی که اینطور نیست و نحوه مصرف مکمل ها بعد از جراحی چاقی می تواند تا حد زیادی در سلامتی آن ها تاثیرگذار باشد.

چرا مصرف مکمل ها بعد از جراحی چاقی اهمیت دارد؟

زمانی که برای تشخیص میزان توده بدنی نزد یک پزشک متخصص مراجعه می کنید، و صلاحیت شما برای انجام جراحی های لاغری تایید می شود، تازه ماجرا شروع شده است. این زمانی است که شما در واقع برای به دست آوردن تناسب اندام و سلامت روحی و اعتماد به نفس خود این کار را انجام می دهید. در واقع چیزی به غیر از این نیست ولی موضوعی که حائز اهمیت است، اینجاست که سلامتی شما به طور کامل به وسیله این جراحی باز نخواهد گشت و شما نیاز به یک تغذیه عالی و در اصل مراقبت های ویژه بعد از جراحی دارید. به این وسیله یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در حفظ سلامتی شما، بعد از جراحی های لاغری، مصرف انواع ویتامین و مکمل ها می باشد. شاید فکر کنید مصرف خودسرانه آن ها اهمیتی ندارد. در صورتی که اینطور نیست و برای آن باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجایی که فردی که به چاقی دچار است، قرار است با یک سبک و استایل جدید در زندگی رو به رو شود، این به معنای این است که بدن شما به کل دارای سیستم بدنی جدیدی شده و باید بتواند خودش را با شرایط جدید وفق دهد. به این ترتیب بدن به تنهایی قادر به انجام این کار نمی باشد. پس در این شرایط با عوارض جانبی زیادی مواجه می شود. به این ترتیب برای کاهش این عوارض باید به فکر یک راه چاره بود که در واقع نحوه مصرف مکمل ها بعد از جراحی چاقی بهترین روشی است که پزشک توصیه می کند. البته لازم به ذکر است که این عامل باید در کنار داشتن یک تغذیه مناسب باشد. در این صورت است که می تواند نقش حیاتی خودش را نشان دهد. پس برای آنکه بدن بعد از مواجه شدن با سیستم گوارشی جدید با شوک رو به رو نشود و در دام
کمبود ویتامین و مکمل نیوفتد، بهترین راه مصرف مناسب این مواد می باشد.

راهکارهای مناسب مصرف ایده آل مکمل ها و ویتامین ها

مصرف پروتئین برای کاهش وزن

برای آنکه بتوانید با نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی به درستی آشنا شوید، بهتر است بدانید که راهکارهایی برای آن وجود دارد. این راهکارها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید روش درستی در استفاده از مکمل و ویتامین ها داشته باشید. از آنجایی که فردی که عمل لاغری را انجام داده است، بنا به شرایط ذکر شده بدن او قادر به دریافت ویتامین ها و مکمل ها نمی باشد، پس بهتر است برای داشتن یک مصرف بهتر در مکمل و ویتامین ها به شرایط ذکر شده در زیر توجه کنید:

  • اگر به دنبال این هستید که انواع این مکمل و ویتامین ها را به بهترین شکل استفاده کنید، باید ابتدا برای تهیه کردن آن ها به برندهای معتبر مراجعه کنید. این که ممکن است این برندهای معتبر در مکمل و ویتامین ها اندکیگران باشند، قابل انکار نیست ولی با وجود آنکه صرف هزینه برای بسیاری از مواد غذایی از لیست رژیم غذایی شما حذف شده است، به راحتی می توانید برای خرید آن ها اقدام کنید.
  • ساعت مصرف مکمل و ویتامین ها در تاثیرگذاری آن ها بسیار حائر اهمیت است، به این ترتیب این موضوع را نباید فراموش کنید. حتی بهتر است که ساعت خود را برای فراموش نکردن مصرف آن ها کوک کنید.
  • از آنجایی که جراحی لاغری امکان هضم و مصرف برخی مواد را امکان پذیر نمی کند، بهتر است که این ویتامین ها و مکمل ها را به صورت جویدنی و یا نوشیدنی تهیه کنید. به این صورت مصرف آن ها و پذیرش آن ها توسط معده راحت تر خواهد بود.
  • بهتر است بعد از غذا با مشورت پزشک خود، در دوران ابتدایی جراحی مکمل های را مصرف کنید که تهوع شما را کاهش دهند و سپس به دنبال مصرف ویتامین ها بروید. در این صورت ویتامین ها به راحتی جذب خواهند شد.
  • یکی دیگر از مهم ترین نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی این است که سعی کنید مکمل های ویتامین داری را تهیه کنید که در آب حل می شوند و مصرف آن ها بسیار راحت تر است.

انواع مکمل و ویتامین های بعد از جراحی چاقی کدامند؟

برای آنکه بتوانید با نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی به صورت صحیح آشنا شوید، ابتدا بهتر است بدانید که این مکمل ها و ویتامین ها چه چیزهایی هستند تا بتوانید آن ها را از بهترین برندها تهیه کنید. به این ترتیب اولین دسته مولتی ویتامین ها هستند که برای بدن بعد از جراحی بسیار مهم است و به عنوان اولین گزینه مطرح می شود. این دارو همچنین به عنوان یک مکمل به حساب می آیند که شامل ویتامین های مورد نیاز می باشد. این نوع ویتامین ها معمولا به دلیل آنکه به صورت خالص در این دارو قرار دارند، مصرف آن ها برای کسی که جراحی لاغری انجام داده است، به روده کمک می کند که بدن بتواند ویتامین ها را به راحتی جذب کند و این روند استفاده از این ویتامین و مکمل ها را بسیار راحت تر می کند.

این مولتی ویتامین در اصل حاوی مواد زیادی از جمله B, D, C, E, A می باشند. مکمل های آن نیز شامل انواع مواد دارای آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم و منیزیم می باشد. پس بهتر است بدانید که در مصرف این مکمل و ویتامین ها دقت کنید زیرا باعث می شود تا یک عوارض بعد از عمل کاهش پیدا کند و به آن ها دچار نشوید. شاید شنیده باشید که افرادی که جراحی های لاغری انجام داده اند، دچار ریزش مو و ضعف در عضلات می شوند. البته لازم به ذکر است که این عارضه بسیار نادر است. ولی برای جلوگیری از آن بهتر است که در نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی دقت کنید. مصرف آن ها نه تنها مانع از ریزش مو شما می شود، بلکه سیستم بدنی شما را تقویت خواهد کرد و بعد از جراحی لاغری کمتر دچار بیماری می شوید.

 

اگر دچار کمبود ویتامین و مکمل ها هستید، این مشکل را قبل از جراحی چاقی حل کنید.

یکی از مهم ترین آیتم هایی که باعث می شود بتوانید به با بهترین شیوه نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی رو به رو شوید، این است که قبل از جراحی بهتر است چکاپ های لازم را انجام دهید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که از کمبود ویتامین و مکمل رنج می برید یا خیر. در این صورت بهتر است اگر دچار کمبود ویتامین و مکمل ها هستید، سریعا برای درمان آن ها اقدام کنید و این کمبود را برطرف نمائید. از آنجایی که  بعد از جراحی نیز بدن شما با کمبود ویتامین و مکمل رو به رو می شود، پس باید بتوانید قبل از جراحی به پزشک خود مراجعه کنید و این مشکل را برطرف نمائید. در این صورت بعد از جراحی به راحتی می توانید مصرف ویتامین و مکمل ها را ادامه دهید و نگران عوارض بعد از جراحی نباشید. به این صورت تا حد زیادی می توانید این عوارض را کاهش دهید.

محققان نشان داده اند که 51 درصد از بیمارانی که عمل جراحی لاغری را انجام داده اند، از کمبود ویتامین و مکمل ها رنج می برند و دلیل اصلی آن هم وجود این کمبودها در دوران قبل از جراحی لاغری بوده است. معمولا این افراد دارای کمبود ویتامین ها و مکمل هایی مانند آهن، پتاسیم، ویتامین b12 و b6 و ویتامین D می باشند که باعث می شود بعد از جراحی با مشکلات زیادی رو به رو شوند و دلیل اصلی آن هم کاهش یافتن اسید معده می باشد. پس برای آنکه بتوانید بروز این عوراض را تا حد زیادی کاهش دهید و بتوانید مصرف ویتامین و مکمل ها را بعد از جراحی به نحو احسنت پشت سر بگذارید، باید ابتدا این مشکل را قبل از جراحی رفع کنید. و برای این کار نیز به مشورت پزشک و مراجعه نزد وی نیاز است. در این صورت است که می توانید یک عمل موفقیت آمیز داشته باشید.

 

مصرف ویتامین برای جلوگیری از چاقی و افسردگی

سخن پایانی

اگر به دنبال این هستید که بهترین نحوه مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از عمل جراحی چاقی آشنا شوید، بهتر است که ابتدا این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید یک جراحی بدون عوارض و ایده آل را پشت سر بگذارید. ویتامین و مکمل ها می توانند تا حد زیادی در سلامتی شما تاثیرگذار باشند. پس بهتر است که مصرف صحیح و درست آن ها را فراموش نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *