دکتر پدرام طالبیان
جستجو

درمان میگرن با جراحی چاقی

اضافه وزن و چاقی یکی از معضلاتی است که امروزه همه مردم در سنین مختلف درگیر آن هستند. اغلب افرادی که به اضافه وزن دچار هستند تصور می کنند که تنها معضل چاقی سنگین وزن شدن است، در صورتی که اینطور نیست. چاقی عواض زیادی را از جمله بیماری های دیابت، بیماری های قلبی، چربی و حتی دردهای میگرنی را به دنبال دارد. در این مقاله می خواهیم راجع به درمان میگرن با انواع جراحی چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده صحبت کنیم.

دلایل مهم برای جراحی لاغری

دلیل به وجود آمدن دردهای میگرنی در چاقی چیست؟

شاید وقتی که نام بیماری میگرن و ارتباط آن با چاقی به میان می آید، تصور کنید که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. البته نمی توان گفت که دلیل ایجاد شدن دردهای میگرنی تنها اضافه وزن و چاقی می باشد و هنوز صحت این موضوع توسط پزشکان کاملا مشخص نشده است ولی نمی توان تا حدودی ارتباط این دو معضل را با یکدیگر انکار کرد. همانطور که می دانید دردهای میگرنی معمولا بر اساس مشکلات عصبی بدن ایجاد می شود که دلیل آن درگیر شدن رگ های خونی با اعصاب مغز است. به این ترتیب این موضوع باعث می شود تا فرد همیشه با سردرد شدید، حالت تهوع، بی اشتهایی و استفراغ مواجه باشد. این نوع دردها معمولا نبض دار و شدید هستند و در یک طرف سر رخ می دهند. درد در چشم ها و شقیقه ها نیز که از دید افرادی که به این بیماری مبتلا هستند پنهان نمی ماند.

به این ترتیب پزشکان متخصص دلیل سردردهای شدید در افراد چاق را میگرن شناسایی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که تنها راه آن، مراجعه به پزشک متخصص برای درمان میگرن با جراحی چاقی است. از آن جایی که این نوع سردرد، باعث حساسیت به نور و صدا می شود و فشار زیادی به مغز وارد می کند، ممکن است با بالاتر رفتن وزن و سن فرد بیشتر شده و سیستم عصبی فرد را بیشتر مختل کند. به همین دلیل بهتر است که هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید. پزشکان با توجه به یک سری نتایجی که به روی افراد دارای اضافه وزن و میگرنی در اثر انجام عمل های لاغری دیده اند، کشف کرده اند که انجام این عمل ها تا حد زیادی می تواند به روی کاهش دردهای میگرنی و یا حتی از بین بردن آن تاثیرگذار باشد.

ارتباط چاقی با میگرن

عده زیادی از افراد بدون آنکه از دلایل علمی و پزشکی ارتباط این دو عارضه آگاه باشند، ارتباط این دو را با یکدیگر تکذیب می کنند. در صورتی که اینطور نیست و شما برای دلیل به وجود آمدن هر مشکلی باید نزد پزشک متخصص مراجعه کنید. به این ترتیب بر اساس آزمایشات پزشکان، وزن شما تاثیر مستقیمی می تواند به روی دردهای میگرنی داشته باشد. البته لازم است بدانید که میگرن تنها به روی افراد دارای اضافه وزن تاثیرگذار نیست، بلکه افرادی که دارای کمبود وزن هستند نیز 13 درصد تحت دردهای میگرنی قرار دارند و در مقابل افرادی که دارای اضافه وزن هستند 30 درصد بیشتر درگیر این دردها می باشند. پس در هر دو صورت اختلال در رگ های عصبی مغز می تواند منجر به دردهای شدید و فشارهای زیاد در مغز شود که نتیجه آن میگرن است.

پس زمانی که فردی به چاقی یا اضافه وزن زیاد دچار است، در واقع خطر بیشتر شدن دردهای میگرنی را در نیز خود بیشتر می کند و زمینه ساز آن خواهد بود. همچنین وابستگی شدید افراد چاق به مواد قندی، باعث تشدید شدن حملات میگرنی خواهد شد. ولی اصلا جای نگرانی نیست، زیرا با مراجعه به پزشکان متخصص در این زمینه می توانید تحت روش های درمان میگرن با جراحی چاقی قرار بگیرید. از مزایای مهم انجام این عمل های لاغری، می توان به این اشاره کرد که هم می توانید توده بدنی خود را به حد تعادل برسانید و تناسب اندام داشته باشید و هم می توانید از دست دردهای میگرنی و سایر بیماری های چاقی خلاص شوید.

انواع عمل های چاقی برای درمان میگرن

اگر به بیمارستان های خصوصی شناخته شده در تهران مراجعه کنید، می توانید با انواع روش های عمل جراحی برای درمان میگرن با جراحی چاقی آشنا شوید و یک عمل موفقیت آمیز را پشت سر بگذارید. انواع روش های جراحی لاغری به شرح زیر است:

  • عمل بای پس معده که در آن قسمت بالای معده بریده می شود تا معده نتواند حجم زیاد غذا را دریاف کند. این روش برگشت ناپذیر است.
  • عمل اسلیو معده نمونه دیگری از جراحی های لاغری برای درمان میگرن است که تنها یک بخش از معده به صورت استین شکل باقی می ماند.
  • عمل بالون معده که در آن یک بالون سیلیکونی قرار داده می شود و باعث می شود تا حجم زیادی از معده گرفته شود.
  • عمل حلقه معده که در آن کمربند مخصوصی به روی معده بسته می شود و قسمتی از آن را می بندد.

در تمام روش های عمل جراحی ذکر شده، می توانید به یک تناسب اندام عالی و برگشت ناپذیر دست پیدا کنید و سلامت روحی و جسمی خود را بازگردانید. البته لازم است بدانید که به یک سری مراقبت های بعد از عمل نیز نیاز خواهد بود.

مراقبت های قبل از عمل جراحی لاغری یا لیپوساکشن

چه دلایلی باعث تشدید دردهای میگرنی در فرد چاق می شود؟

قطعا افراد دارای اضافه وزن همیشه با دردهای میگرنی همراه نیستند. پس این دردها زمانی شروع می شود که فرد با رعایت نکردن یک سری نکات مهم باعث ان شود. به این ترتیب این موارد مهم شامل نکات ذکر شده در زیر است:

مصرف شکلات

از آنجایی که خوردن شکلات برای افراد چاق اصلا توصیه نمی شود، زمانی که این افراد مصرف این مواد خوراکی را در وعده های غذایی خود قرار می دهد، قطعا باعث می شود تا زمینه آغاز دردهای میگرنی فراهم شود. به همین دلیل باید سعی کنید خوردن شکلات را از وعده های غذایی خود خارج کنید. حداقل تا قبل از انکه عمل جراحی لاغری را انجام دهید.

مصرف مواد قندی

خوردن مواد قندی، از جمله نوشابه های انرژی زا و نوشیدنی های گاز دار، شیرینی جات و هر گونه مواد این چنینی در فرد چاق باعث بروز دردهای میگرنی می شود. که باید آن را کنار بگذارید.

داشتن رژیم غذایی نامناسب

درست است که داشتن رژیم غذایی مناسب در هر فردی حائز اهمیت است ولی نداشتن این سبک از برنامه ریزی در افراد چاق می تواند زمینه ساز هر دردی را اعم از دردهای میگرنی بیشتر کند. پس بهتر است رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

مصرف وعده های غذایی ناسالم

خوردن غذاهای اماده و فست فود و خوراکی های پرکالری را کنار بگذارید و برای حفظ سلامتی خود غذاهای سالم را جایگزین آن ها کنید.

ورزش و تحرک داشتن شدید

انجام تمرینات وزشی و تحرک داشتن برای افراد چاق توصیه می شود. ولی هر چیزی که از حد خودش عبور کند، قطعا مشکل ساز خواهد شد. زمانی که فرد به تحرک زیادی در طول روز می پردازد، باعث بروز دردهای میگرنی خواهد شد.

مصرف کافئین

مصرف کافئین نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باعث می شود فرد دچار دردهای میگرنی شود. به همین دلیل بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانید. تا دردهای میگرنی شما کاهش پیدا کند. اینکه در بعضی مواقع کافئین می تواند مانند یک مسکن عمل کند، قابل انکار نیست ولی متاسفانه این خاصیت در افراد به صورت های متفاوت واکنش نشان می دهد و در واقع ممکن است باعث تشدید درد شود.

درمان میگرن با جراحی چاقی چگونه ممکن می شود؟

سوالی که اکثر افراد می پرسند، این است که آیا جراحی لاغری واقعا می تواند در بهبود وضعیت دردهای میگرنی تاثیرگذار باشد. باید به شما بگویم بله نتایج تحقیقات نشان می دهد که انجام عمل های لاغری تا حد زیادی می تواند در بهبود بیماری های زیادی در فرد کمک کند که این مزیت تنها شامل دردهای میگرنی نیست و شامل بیماری های دیگری نیز شامل دیابت، کلسترول بالا، قند خون، بیماری های قلبی و … نیز می باشد. پس بهترین راه حلی که می توانید از دست دردهای میگرنی خلاص شوید، جراحی لاغری می باشد. این متد توسط پزشکان متخصص در تهران به بهترین شکل قابل انجام است که ابتدا باید توسط پزشک تشخیص داده شود و سپس راه های درمان میگرن با جراحی چاقی توصیه شود.

پس برای بازگرداندن سلامتی روحی و جسمی خود هر چه زودتر بهتر است که روش های درمان میگرن با جراحی لاغری را پیش بگیرید و به دنبال یک راه حل برای آن باشید. درمان قطعی شما به دست یک پزشک متخصص است. پس باید انتخاب درستی داشته باشید تا بتوانید به یک عمل موفقیت آمیز برسید. چاقی و میگرن در کشورهای توسعه یافته بسیار شایع شده است. به همین دلیل با انجام عمل جراحی لاغری بهتر است که کیفیت
زندگی خود را افزایش دهید و هزین های درمانی خود را کاهش دهید.

سخن پایانی

اگر از دست دردهای میگرنی خسته شده اید، بهتر است که با مراجعه به یک پزشک متخصص در تهران درمان میگرن با جراحی لاغری در تهران را انجام دهید و سلامت خود را تضمین کنید. میگرن از دردهایی است که به کل شما را از داشتن یک زندگی سالم محروم می کند. پس بهتر است برای درمان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *