دکتر پدرام طالبیان
جستجو

وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم

 یکی از مشکلاتی که افراد زیادی به ان دچار هستند، چاقی می باشد. به همین دلیل روش های زیادی برای درمان چاقی وجود دارد که یکی از رایج ترین ان ها انجام انواع جراحی چاقی می باشد. جراحی اسلیو معده یکی از روش های درمانی است که برای کسانی که به چاقی مفرط دچار هستند مناسب می باشد. در این حیطه می خواهیم بدانیم که وسایل عمل جراحی اسلیو معده را از کجا باید تهیه کنیم؟

بهترین جراح اسلیو

وسایل عمل جراحی اسلیو شامل چه چیزهایی هستند؟

اینکه هر جراحی لاغری برای انکه بتواند با موفقیت پیش رود، به تجهیزات و وسایل مهمی نیاز دارد، قابل انکار نیست. ولی سوالی که اغلب افراد به دنبال جوابی قانع کننده و صحیح برای ان هستند، این است که وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم؟ به این ترتیب برای انکه بتوانیم به یک جواب درست به این سوال دست پیدا کنیم، ابتدا باید اطلاعاتمان را راجع به این محصولات افزایش دهیم و بدانیم که این تجهیزات چه چیزهایی هستند و هر کدام به چه دردی می خورند و چه تاثیری می توانند در جراحی داشته باشند. در واقع زمانی که صحبت از لوازم و تجهیزات اسلیو معده می شود، باید بدانیم که منظور از این تجهیزات چیست؟

برای انکه بتوان به روی سیستم گوارشی و معده بیمار برای کاهش وزن در جراحی اسلیو معده دستکاری کرد، ابتدا برش هایی به روی شکم ایجاد می شود. به این وسیله از تجهیزاتی که در جراحی اسیلو معده انجام می شود، به منظور این استفاده می شود که با کمک سوراخ های ایجاد شده به روی شکم وارد حفره شکمی شده و در نتیجه به کمک ان ها جراحی لاغری انجام می شود. به این ترتیب این تجهیزات شامل منگنه یا همان استپلرها، پورت های لاپاراسکوپی، لیگاشور و سوزن ورس می باشد. هر یک از تجهیزاتی که در این جراحی به کار برده می شود، یقینا کاربرد ویژه و مهمی دارند که باعث کیفیت بهبود جراحی لاغری اسلیو معده می شوند و به نوعی کاربرد ان ها مهم و الزامی می باشد.

وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم؟

سوال پرتکرار برای کاندیدهای جراحی اسلیو معده، این است که وسایل عمل جراحی اسلیو معده و بای پس معده را از کجا باید تهیه کنیم؟ نکته ای که در این رابطه باید بدانید این است که انواع تجهیزات و لوازمی که باید در جراحی اسلیو معده انجام شود، به دلیل انکه می توانند کیفیت جراحی لاغری شما را تا حد زیادی بالا ببرند، باید برای تهیه کردن ان ها به یک برند مطرح و معتبر مراجعه کنید. البته لازم به ذکر است که برای این کار نباید بی گدار به اب بزنید، و باید تحقیقات کاملی را در رابطه با برندها و شرکت های تولید کننده انواع این تجهیزات به کار ببرید. تنها در این صورت است که می توانید مناسب ترین قیمت این تجهیزات را تهیه کنید. البته این تجهیزات هزینه چندانی ندارند و حتی اگر به شرکت شناخته شده ای برای ان ها مراجعه کنید، بسیار مناسب تر خواهد بود.

نکته دیگری که باید راجع به تهیه این لوازم و تجهیزات بدانید، این جاست که این تجهیزات به دلیل انکه در یک جراحی حساس به کار برده می شوند، به طور کل توسط نظارت وزارت بهداشتی توزیع می گردند و باید تایید شده توسط این وزارت باشند. به این صورت تنها شرکت های قانونی هستند که می توانند به توزیع این لوازم و تجهیزات با کیفیت بسیار بالا بپردازند. پس به هیچ عنوان برای تهیه ان ها گول شرکت های غیر قانونی را نخورید و از ان ها به تهیه ان ها نپردازید. در مقابل این سوال که وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم؟ باید به شما گفت که برای تهیه این وسایل و تجهیزات بهترین راه مراجع به شرکت های قانونی است که تایید
شده توسط وزارت بهداشت هستند.

 

شست و شو و استریل کردن لوازم و تجهیزات جراحی اسلیو معده

اینکه لوازم و تجهیزاتی که در جراحی اسیلو معده انجام می شود، بتواند به روش های عالی استریل شود، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل باید بتوانید با این روش ها اشنا شوید. استریل و شست و شوی این لوازم کیفیت جراحی را بالا برده و بسیار حساس است. پس این متد به شرح زیر می باشد:

  • یکی از بهترین روش ها برای شست و شو و استریل کردن این تجهیزات، وارد کردن ان ها در اب سرد و سپس شستن ان ها به کمک صابون و سک برس مخصوص شست و شو می باشد. لازم به ذکر است که وسایل چندگانه باید از یکدیگر جدا شده و به صورت جداگانه شست و شو شوند تا کاملا از تمیز و استریل شدن ان ها بتوان اطمینان حاصل کرد.
  • زمانی که قصد دارید انواع ابزارها و تجهیزات جراحی را استریل نمائید، می توانید از استریل کننده های شیمیایی که در حالت های مایع، گاز، یا بخار هستند استفاده کنید.
  • اگر برخی از تجهیرات و لوازم جراحی شما پلاستیکی است، می توانید از اتیلن اکساید برای استریل و ضد عفونی کردن ان ها استفاده کنید.

لازم است در زمان شست و شو بدانید که در صورت استریل کردن لوازم و تجهیزات تیز و برنده مانند سوزن و ورس، تروکارها و قیچی ها، بهتر است که احتیاط بیشتری به خرج دهید تا دچار اسیب نشوید و از ان ها جلوگیری شود.

انواع تجهیزات و لوازم جراحی اسلیو معده به چه منظوری استفاده می شوند؟

قبل از انکه به دنبال این باشید که وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم؟ باید ابتدا بدانید که انواه این تجهیزات به چه منظوری به کار برده می شوند و چه تاثیری می توانند در جراحی داشته باشند. به این ترتیب در موارد ذکر شده در زیر می خواهیم با انواع این تجهیزات با کاربردهای ان ها اشنا شویم:

  • منگنه یا استپلر یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در این جراحی به کار برده می شود. در واقع نوعی دستگاه است که باعث ایجاد برش برای جدا کردن معده می شود. به این ترتیب کاربرد اصلی که این دستگاه دارد و حائز اهمیت است، این است که بعد از اتمام جراحی قسمت جدا شده از معده را دوباره می بندد. به طور کلی این دستگاه نوعی کارتریج است که به کمک یک تیغه متحرک هم باعث باز کردن و هم باعث بستن معده می شود.
  • دسته استپلر یا دسته همان منگنه اجزای دیگری است که به منگنه متصل می شود. به این ترتیبت می توان گفت پزشک بدون وجود این دسته قادر به استفاده از منگنه نمی باشد و این دسته از اهمیت زیادی برخوردار است که نمی توان ان را نادیده گرفت. پس می توان گفت به همان میزان که منگنه معده اهمیت دارد، دسته ان نیز مهم است و باید هر دوی ان ها با یکدیگر تهیه شوند.
  • یکی دیگر از انواع این تجهیزات که می توانید ان ها را تحت تاییدیه وزات بهداشت تهیه کنید، پورت های لاپاراسکوپی است. این پورت ها در انواع سایزبندی های 10 میلی متری، 5 میلی متری و 12 میلی متری طراحی و ساخته شده اند که با توجه به درخواست و هدف پزشک در جراحی مورد استفاده واقع می شوند. در واقع کار اصلی که این پورت ها به عهده دارند، این است که اجازه می دهند تا دستگاه های دیگر بدون اسیب رساندن به بدن وارد شکم شوند. می توان گفت این پورت ها نقش مهمی را در جراحی اسلیو معده بازی می کنند.
  • دستگاه لیگاشور، اجزای دیگری است که به عنوان یکی از کاربردی ترین ها شناخته شده است. این دستگاه در واقع وظیفه اصلی که به عهده دارد و همین ان را بسیار حائز اهمیت کرده است، این است که برای جدا کردن معده از طحال و چربی اومنتوم یعنی همان چربی داخل شکم مورد استفاده واقع می شود و به این منظور طراحی شده است. البته لازم به ذکر است که این دستگاه برای جلوگیری از خون ریزی های ساده نیز می تواند به کار برده شود. همچنین دارای یک تیغه بسیار تیز و برنده است که باید بتواند و عضو را به صورت کامل از یکدیگر جدا کند. از دیگر وظایف لیگاشور می توان به این اشاره کرد که به وسیله جریان برق می تواند عروق را بسوزاند و مانع از خون ریزی شود.
  • سوزن ورس، یکی از تجهیزات حساس این جراحی است که دارای سر فنری شکل می باشد. به این صورت زمانی که می خواهد وارد حفره شکم شود، به اجزای داخلی مانند طحال و روده بزرگ اسیبی وارد نمی کند. در اصل این طراحی منحصر به فرد این تجهیزات است که مانع از بروز اسیب می شود. همچنین از این سوزن می توان برای وارد کردن گاز دی اکسید کربن به داخل شکم نیز استفاده کرد که باعث می شود تا فضای کافی در داخل شکم برای جراحی ایجاد شود.
  • لنز لاپاراسکوپی اخرین تجهیزات ایده ال جراحی اسلیو است که به وسیله ان می توان به راحتی داخل شکم را رصد کرد. همچنین در سر ان دوربین کوچکی نصب شده که تصاویر داخل شکم را به روی مانیتور منتقل می کند.

سخن پایانی

اگر به دنبال این هستید که بدانید وسایل عمل جراحی اسلیو را از کجا باید تهیه کنیم؟ بهتر است این مقاله را حائز اهمیت قرار دهید تا بتوانید یک عمل موفقیت امیز را به کمک بهترین تجهیزات پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *