نقش درن در عمل اسیلو معده

معضل چاقی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که امروزه افراد زیادی به دنبال خلاص شدن از دست ان هستند. ولی بهتر است بدانید که روش ای زیادی برای رهایی از دست چاقی و بیماری های مربوط به ان وجود دارد، که یکی از مهم ترین ان ها جراحی می باشد. یکی از روش های جراحی، عمل اسلیو معده می باشد که در این بخش می خواهیم راجع به نقش درن در عمل اسیلو معده صحبت کنیم.

درن در عمل اسیلو معده چیست و به چه دردی می خورد؟

جراحی لاغری یک عمل بسیار حساس است زیرا باعث تغییر و تحول در سیستم بدنی افراد چاق و تغییر دادن سیستم گوارشی ان ها می شود. به این ترتیب برای انکه بتوان این عمل جراحی حساس را به صورت بی نقص و بدون عوارض پشت سر گذاشت، به یک سری تجهیزات مورد نیاز است. یکی از مهم ترین این تجهیزات، درن می باشد که بیشتر پزشکان از این ابزار در حین جراحی خود استفاده می کنند. شاید خیلی از شما راجع به این ابزار چیزی به گوشتان نخورده باشد. ولی بهتر است قبل از انکه زیر تیغ جراحی لاغری بروید، ابتدا اطلاعاتتان را راجع به این عمل کامل کنید. برای نمونه بدانید که طی عمل قرار است برای شما از چه تجهیزاتی استفاده کنند.

درن

به طور کلی راجه به درن در عمل اسیلو معده باید گفت که این ابزار، به صورت یک لوله پلاستیکی شکل طراحی شده است که در بعضی مواقع پزشک جراح از ان استفاده می کند. البته لازم است بدانید که درن همیشه به کار برده نمی شود. به این ترتیب نقش این وسیله در جراحی لاغری اسلیو معده یا سایر جراحی ها، خارج کردن خونابه و ترشحات لنفاوی می باشد. پس این ابزار برای این کاربرد در بدن توسط جراح جایگذاری می شود و نقش مهمی را به عهده دارد. البته لازم است بدانید که جایگذاری و استفاده از درن ربطی به کیفیت جراحی لاغری ندارد و داشتن یا نداشتن این ابزار به معنای خوب یا بد بودن جراحی نیست. به همین دلیل است که بعضی از جراحان از ان استفاده کرده و برخی نمی کنند.

چرا از درن در عمل اسلیو معده استفاده می شود؟

نکته مهمی که در رابطه با درن در عمل اسیلو معده وجود دارد، این است که وجود ان در جراحی الزامی نیست و پزشک جراح باید تشخیص دهد که ایا وجود درن برای بیمار الزامی هست یا خیر. سوالی که در این رابطه وجود دارد، این است که چرا از درن در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. در واقع در بخش های از بدن در عین جراحی مایعات زیادی شکل می گیرد، که بدون استفاده از درن این مایعات جمع شده و چیزی شبیه به یک ابسه یا عفونت را ایجاد می کنند. به این ترتیب پزشک در این مواقع تشخیص می دهد که درن می تواند برای جراحی به کار برده شود تا از بروز چنین دخدادی جلوگیری کند.

البته اگر بخواهیم اهمیت درن را در این شرایط نادیده بگیریم، فشاری در اثر این عفونت و مایعات جمع شده در عضو جراحی شده ایجاد می شود که نتیجه ان کند شدن روند بهبود بیماری است. به این ترتیب پزشک در جراحی اسلیو معده در بعضی مواقع تشخیص می دهد که وجود درن الزامی است و برای خارج کردن این مایعات از بدن بدون هیج دردسری از این ابزار استفاده می کند و ان را در بدن جایگذاری می کند. همچنین استفاده از این تجهیزات در جراحی باعث می شود تا مبتلا شدن به بیماری های عفونی در فرد کاهش پیدا کند. در واقع درن در زمانی استفاده می شود، که پزشک احتمال ترشح مایعات در حین عمل را پیش بینی کند. در این صورت ان را الزامی می داند.

بهترین جراح اسلیو
درن در عمل اسلیو معده چه زمانی کشیده می شود؟

همانطور که ذکر شد، درن در عمل اسیلو معده زمانی توصیه می شود که پزشک ان را جایز بداند. به این صورت هر شخصی در جراحی اسلیو معده به درن نیازی ندارد. در این حیطه بین هر 10 نفر ممکن است 2 نفر به این تجهیزات نیاز داشته باشند و مابقی نیازی به درن ندارند. سوالی که افرادی که قرار است تحت جراحی لاغری اسلیو معده قرار بگیرند و می پرسند، این است که بعد از جراحی درن چه زمانی قرار است از بدن ما کشیده شود. در واقع از 90 تا 95 درصد از افرادی که به ان ها درن وصل شده است، قبل از انکه مرخص شوند، درن از ان ها کشیده می شود. پس نیازی نیست نگران این موضوع باشید. البته لازم به ذکر است که در مواقع بسیار نادری، پزشک تشخیص می دهد که درن باید در مدت زمان بیشتری در بدن فرد باقی بماند.  در این صورت است که بیمار باید به وسیله درن مرخص شود. ولی باز هم این موضوع نگرانی ندارد؛ زیرا حداقل زمانی که بعد از ترخیص درن باید در بدن فرد باقی بماند، دو روز است. بعد از ان باید برای کشیدن ان به پزشک مراجعه کنید.

درن اسلیو معده از چه جنسی ساخته شده است؟

معمولا درن در عمل اسیلو معده برای انکه بتواند در جراحی به کار برده شود، از جنس سیلاستیک یا پلاستیک ساخته می شود. هر یک از این درن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند. به این صورت درنی که از جنس سیلاستیک است معمولا بسیار ایمن و مطمئن است و برای بیشتری جراحی ها پیشنهاد می شود. از دلایل محبوبیت این درن این است که کمترین واکنش الرژیکی نسبت به ان در بدن افراد دیده شده است. اما بر خلاف ویژگی منحصر به فرد این درن، درنی که از جنس پلاستیک ساخته شده است، در بعضی مواقع الرژی و حساسیت هایی را به وجود اورده است که این حساسیت ها شامل الرژی های در بافت پوستی فرد بوده است.

درن اسلیو معده در چه انواعی موجود می باشند؟

همانطور که ذکر شد، وجود درن باید با توصیه و تایید پزشک در حین جراحی صورت بگیرد. به این ترتیب زمانی که فردی در جراحی او از درن استفاده نشده است، حتما پزشک ان را جایز ندانسته است. در این راستا درن هایی که مورد استفاوه واقع می شوند، معمولا در دو نوع تقسیم بندی شده است. که هر یک از ان ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند. انواع این درن ها به صورت زیر است:

• درن باز نوعی از درن های جراحی اسلیو معده است که به صورتی در بدن جایگذاری می شود که طی ان سر لوله پلاستیکی از بدن خارج شده و به یک عدد پد پانسمان ساده و یا کیسه متصل می شود. البته این نوع درن معمولا توصیه نمی شود، زیرا سر کیسه ان باز است و باعث می شود تا عفونت و مایعات از ان خارج شوند. پس در این صورت می تواند باکتری و عفونت ها به بدن بازگردد که نتیجه ان ایجاد عفونت در جراحی اسلیو معده و افزایش عوارض جراحی می باشد.
  • درن بسته نوعی دیگر است که در داخل یک بطری یا کیسه قرار می گیرد. این نوع درن معمولا برای جراحی اسلیو معده پیشنهاد می شود زیرا باعث بروز خطر ایجاد عفونت نخواهد شد. و امنیت بیشتری را برای بیمار به ارمغان می اورد. به این صورت محفظه بسته ای که در پایین درن قرار دارد، عاری از هر گونه باکتری و عفونت می باشد.
  • درن اسلیو معده فعال، از انواع درن هایی است که دارای مکش می باشد و این مکش می تواند از بالا یا پایین صورت بگیرد. استفاده از این درن در عمل اسیلو معده و اینکه مکش از کدام سمت انجام شود، به عهده پزشک است. دلیل اصلی پر طرفدار بودن این درن، می توان به این اشاره کرد که مانع از ورود عفونت و باکتری به داخل بدن می شود.
  • درن غیر فعال، نوع دیگر است که بر خلاف درن فعال هیچ گونه مکشی در ان وجود ندارد. این درن باعث اسیب رسیدن به بافت های بدن و یا خشک شدن پوست نمی شود. پس تنها دلیلی که باعث می شود تا مایعات و خون ابه در این درن از بدن خارج شوند جاذبه می باشد.

همانطور که با انواع درن در عمل اسیلو معده اشنا شدید، پزشک متخصص با توجه به ارزیابی شرایط بیمار تشخیص می دهد که بیمار به کدام یک از ان ها نیاز دارد. به این ترتیب می توانید یک جراحی عالی را پشت سر بگذارید. البته خیالتان راحت باشد که پزشک جراح معمولا درنی را در جراحی انتخاب و استفاده می کند که به سلامتی فرد اسیبی وارد نکند و یا باعث ایجاد عفونت و باکتری نشود. پس تنها کافی است که به یک پزشک جراح معتبر مراجعه کنید تا با خیال اسوده به زیر تیغ جراحی لاغری بروید.

ایا به وسیله درن جراحی اسیلو معده می توان به حمام رفت؟

سوال رایجی که برای افراد وجود دارد، این است که ایا با وجود درن در عمل اسیلو معده می توان به حمام رفت یا خیر. بهتر است بدانید که بله. در صورتی که از یک گاز استریل در اطراف درن استفاده کنید می توانید به حمام بروید. البته لازم به ذکر است که بیمار در صورتی می تواند به حمام برود که پزشک برای او از درن ضد اب استفاده کرده باشد.

تمام موارد ذکر شده نکات مربوط به درن در عمل اسیلو معده است که قبل از انجام جراحی لاغری بهتر است به ان ها توجه کنید تا یک جراحی موفقیت امیز را پشت سر بگذارید.