دکتر پدرام طالبیان
جستجو

مجموعه کارهای پس از جراحی چاقی که باید انجام دهیم

کارهای پس از جراحی چاقی به صورت الزام و در قالب یک پروسه ی بسیار مهم بعد از انجام انواع جراحی های چاقی توصیه می شود.درست است که انجام انواع جراحی چاقی مانند اسلیو معده و یا بای پس معده و همینطور مینی بای پس معده نوعی انتخاب و تغییر سبک زندگی می باشد و برای اینکه مراجعین و بیماران بتوانند بهترین نتیجه را از عملی که انجام داده اند دریافت کنند نیاز به برنامه ریزی در فالب کارهای پس از انجام جراحی چاقی آن هم به صورت دقیق توسط بهترین جراح چاقی و اسلیو معده دارند.

مجموعه کارهای پس از جراحی چاقی

پس از انجام جراحی چاقی بیمار در صورت داشتن شرایط طبیعی و بدون هیچ عارضه ای به بخش و در برخی موارد به صورت نادر در صورت نیاز به بخش ویژه برای انجام مراقبت های بیشتر منتقل می شود.

حدودا 3 ساعت پس از اتمام جراحی چاقی بیمار باید از تخت با کمک همراه یا کمک پرستار پایین آمده و قدم بزند و راه برود. اینکار به کاهش علائمی مانند درد و تهوع بعد از جراحی اسلیو معده و یا بای پس معده کمک شایانی می کند و همچنین ریسک ابتلا به آمبولی را به حداقل می رساند.

 زمان ترخیص بیمار بعد از جراحی اسلیو معده و یا بای پس معده حدودا بین یک الی دو روز می باشد.

اولین ویزیت بیمار بعد از عمل هشت روز بعد از جراحی می باشد که کشیدن بخیه ها هم در همان روز انجام می شود.

در همان روز بیمار توسط پزشک معالج و همچنین متخصص تغذیه موجود در مرکز ویزیت شده و مکمل ها و داروهای کمکی و رژیم غذایی مناسب به بیمار داده می شود.

ویزیت های دوره ای به صورت یک ماه و سپس 3 ماه و بعد از آن 6 ماه و همچنین 12 ماه پس از انجام عمل جراحی انجام می شود که در این ویزیت ها آنالیز کامل بدن توسط دستگاه مخصوص و میزان تحلیل بافت های مختلف بدن بخصوص تحلیل بافت چربی و عضلات و میزان کاهش وزن بررسی می شود.

در کنار این موارد همواره پزشک تغذیه در کنار بیمار بوده و رژیم غذایی جدید و همینطور چکاپ های دوره ای برای بیمار انجام می شود.

در صورت طبیعی و نرمال بودن همه ی شرایط بیمار پس از یکسال بعد از جراحی ویزیت ها به صورت دوره ای و به صورت سالانه خواهد بود.

به یاد داشته باشیم که مجموعه ی کارهای پس از انجام جراحی چاقی صرفا یک پیشنهاد نیست و برای آنکه بیمار بهترین شرایط و نتیجه را کسب کند الزام آور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *