دکتر پدرام طالبیان
جستجو

انجام جراحی چاقی با بیمه

دکتر پدرام طالبیان بهترین جراح چاقی و اسلیو و بای پس معده در مورد جراحی چاقی با بیمه توضیحات کاملی را در این مطلب ارائه می دهند.

انجام جراحی چاقی با بیمه یکی از روش هایی است که بیماران و مراجعان برای کاهش هزینه های جراحی و بیمارستان به دنبال آن هستند.

برای آنکه بتوانیم انجام جراحی چاقی را با بیمه های پایه و تکمیلی انجام بدهیم دانستن قوانین بیمه ها کمک شایانی می تواند بکند.

به طور کلی، جراحی چاقی یا عمل لاغری، مجموعه‌ای از روش‌های جراحی است که برای کاهش وزن و بهبود سلامتی افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، انجام می‌شود. این جراحی‌ها به صورت اصولی به دو دسته تقسیم می‌شوند: محدود کردن حجم معده و تغییر مسیر غذا در دستگاه گوارش.

در زیر به برخی از انواع شایع جراحی چاقی اشاره می‌کنم:

1. بای پس معده: در این روش، معده را به دو بخش تقسیم می‌کنند. قسمت کوچک‌تری از معده مستقیما به امتداد اثنی عشر (پاره‌ای از روده بزرگ) متصل می‌شود، در حالی که قسمت بزرگ‌تری از معده به صورت مستقیم به بخش انتهایی اثنی عشر متصل می‌شود. این روش باعث می‌شود که حجم معده کاهش یابد و جریان غذا به بخشی از روده کوتاه وارد شود. این تغییرات باعث کاهش جذب غذا و کالری در بدن می‌شود.

2. اسلیو معده: در این روش، بخش بزرگ معده برداشته می‌شود و معده به شکل لوله ای کوچک تبدیل می‌شود. این روش منجر به کاهش حجم معده و احساس سیری زودرس در بیمار می‌شود. همچنین، برخی هورمون‌های ایجاد کننده اشتها در بخش برداشته شده معده تولید می‌شوند که به کاهش اشتها کمک می‌کنند.

انجام جراحی چاقی با بیمه چگونه ممکن می شود؟

بیمه به دو گروه کلی بیمه پایه و بیمه های تکمیلی تقسیم می شوند. افرادی که BMI یا شاخص توده بدنی بالاتر از 40 دارند می توانند از بیمه هایی که دارند برای انجام جراحی اسلیو و یا بای پس بهره ببرند.

در بیمارستان های خصوصی که با بیمه های تکمیلی قرار داد دارند از همان اول با اخذ یک معرفی نامه از بیمه مربوطه برای بیمارستان با توجه به نوع قرارداد بیمه بخشی از هزینه های بیمار را بیمه تکمیلی تقبل می کند و پس از جراحی با ارائه فاکتور های درمانی که بیمارستان در اختیارشان قرار می دهد مانند فاکتور تجهیزات و… می توانند باقی مبلغ را از بیمه خود دریافت کنند.

این موضوع که بیمار چند درصد از هزینه ی جراحی را می تواند بر عهده ی بیمه تکمیلی خود قرار دهد و انجام جراحی چاقی با بیمه انجام شود بستگی به نوع قرارداد بیمه و مقدار فرانشیز بیمه دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *