دکتر پدرام طالبیان
جستجو

وزن مناسب برای عمل اسیلو معده

فهرست مطالب

وزن مناسب برای عمل اسیلو معده

هر فردی که از اندکی اضافه وزن و یا چاقی مفرط رنج می برد، تصور می کند که می تواند هر عمل جراحی معده ای را که خودش مناسب می بیند انجام دهد. در صورتی که این تفکر کاملا غلط است و فردی که قرار است عمل های جراحی لاغری را انجام دهد، باید دارای شرایط خاصی باشد. یکی از انواع محبوب ترین این عملا ها، عمل اسلیو معده است که در این مقاله می خواهیم راجع به وزن مناسب برای عمل اسیلو معده صحبت کنیم.

جراحی چاقی اسلیو معده

عمل اسلیو معده چگونه صورت می گیرد؟

قبل از هر چیزی، برای انکه بخواهیم بدانیم وزن مناسب برای عمل اسیلو معده چقدر است، باید ابتدا بدانیم که اصلا این عمل جراحی چیست و چگونه انجام می شود. تا بتوانیم به درک کاملی از ان دست پیدا کنیم و بدون اگاهی دست به چنین عملی نزنیم. در واقع باید بدانیم که اصلا قرار است چه کاری به روی معده ما انجام شود و چگونه قرار است ما به صورت چشم گیری به یک کاهش وزن ایده ال برسیم. همانطور که می دانید انواع عمل های جراحی لاغری زیادی انجام می شود. ولی این عمل جراحی اسیلو معده است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. این عمل جراحی یکی از روش های پرکاربرد است که به روش لاپاراسکوپی انجام شده و قسمت اعظمی از معده را که وظیفه ترشح هورمون گرسنگی را دارد برمی دارد.

به این ترتیب نتیجه ان باقی ماندن یک معده لوله ای شکل به شکل موز است که گنجایش و ظرفیت بسیار کمتری برای دریافت غذا ارائه می دهد. در واقع چیزی که در این قسمت باقی می ماند، مانند استین یک لباس نیز می باشد. به همین دلیل است که به ان عمل جراحی اسلیو معده گفته می شود زیرا در زبان انگلیسی به استین اسلیو گفته می شود. البته به ان عمل گاسترکتومی یا جراحی استینی نیز گفته می شود که بسیار پرطرفدار است. در نتیجه احساس گرسنگی بعد از انجام این عمل بسیار کاهش پیدا کرده و در نتیجه باعث می شود تا فرد مقدار غذای کمتری مصرف کند.

جراحی لاغری اسلیو معده

 وزن مناسب برای عمل اسیلو معده

همانطور که ذکر شد، انجام عمل های لاغری برای هر شخصی مناسب نیست و فردی که می خواهد این عمل جراحی را انجام دهد، باید کاندیدهای این عمل باشد. به این ترتیب عمل اسلیو معده نیز تنها برای افراد خاصی قابل انجام است که دارای وزن مناسب برای عمل اسیلو معده باشند. به همین دلیل یک جراح فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی با استفاده از روش های استاندارد می تواند تشخیص دهد که چه افرادی مناسب انجام این عمل هستند. این روش ها به شرح زیر است:

  1. روش اول استفاده از شاخص بی ام آی یا همان شاخص سنجش توده بدنی است که طبق ان جراح تشخیص می دهد که میزان اضافه وزن در هر فرد چقدر است. پس برای این کار از فرمول بی ام ای استفاده می کند که محاسبه ان بسیار راحت است.
  2. از انجایی که اندازه دور کمر در افراد با توجه به میزان شاخص توده بدنی استاندارد نیست، پس پزشک متخصص باید به اندازه گیری دور کمر بیمار نیز بپردازد. به این ترتیب می تواند چاقی فرد را به دست اورد. از انجایی که چربی های دور کمر بسیار خطرناک تر هستند، پس این روش به عنوان یکی از مهم ترین روش ها به حساب می اید.

پس در نهایت با استفاده از روش های بالا، پزشک متخصص به توده بدنی و میزان اضافه وزن فرد پی برده و با توجه به جدول زیر مشخص می کند که وزن مناسب برای عمل اسیلو معده چقدر است. این جدول به شرح زیر است:

میزان شاخص توده بدنیافراد واجد شرایط
30 تا 35اگر فردی در این شاخص توده بدنی با بیماری های دیابت، فشار خون، درد مفاصل شدید و موارد این چنینی همراه باشد، دارای وزن مناسب برای این عمل می باشد.
35 تا 40افراد دارای شاخص توده بدنی ذکر شده نیز واجد شرایط انجام عمل اسلیو معده هستند که باید تحت ویزیت پزشک متخصص قرار بگیرند.
بالای 40این فرد به طور حتم از چاقی مفرط رنج می برد و دارای وزن مناسب برای عمل اسیلو معده است.

چرا باید برای انجام عمل اسلیو معده دارای وزن مناسب باشیم؟

از انجایی که این عمل جراحی قرار است به روی افراد چاقی انجام شود که باعث تغییر کلی سبک زندگی ان ها می شود، پس اگر این عمل به روی افراد اشتباهی انجام شود، ممکن است سلامتی ان ها به خطر اندازد و یا اصلا این عمل به روی ان ها پاسخ گو نباشد. به همین دلیل به توصیه پزشکان برای انکه بتوان یک عمل موفقیت امیز را پشت سر گذاشت، باید حتما فرد مورد کاندیدهای این عمل جراحی باشد و بدن او بتواند شرایط این عمل را بپذیرد و همچنین پزشک نیز او را واجد شراط بداند. به این ترتیب از نظر پزشکان کاندیدهای این عمل بودن بسیار حائز اهمیت است و این عمل جراحی تنها در صورتی می تواند به نفع بیمار باشد که واجد شرایط های لازم
باشد. پس اگر دارای وزن مناسب برای عمل اسیلو معده بودید، به راحتی می توانید خودتان را به دست این عمل بسپارید.

جراحی اسیلو معده چه عوارضی دارد؟

از انجایی که هر عمل جراحی لاغری توسط پزشکان متخصص متفاوتی انجام می شود، پس قطعا فردی که کاندیدهای این عمل است باید بتواند انتخاب درستی در پزشک جراح خود داشته باشد و تحقیقات خود را در زمینه اشنایی با بهترین پزشک جراح متخصص عمل لاغری تکمیل کند. در این صورت هیچ عوارضی او را تهدید نخواهد کرد. در غیر این صورت عوارضی ایجاد خواهد شد که ممکن است سلامتی شما را به خطر اندازد. البته لازم به ذکر است که این عوارض بسیار نادر هستند. این عوارض به شرح زیر است:

  • شایع ترین عارضه هایی که در اثر انجام نادرست بخیه و تقسیم دو معده کوچک و بزرگ رخ می دهد، خون ریزی است که در 24 ساعت اول اتفاق می افتد.
  • بعد از 7 تا 10 روز بعد از عمل ممکن است که جای زخم شما عفونت کرده و از ان چرک به بیرون ترشح کند.
  • یکی دیگر از عارضه های شایع، لخته شدن خون است که در اثر کم تحرکی بعد از عمل رخ می دهد. البته منظور از کم تحرکی این نیست که کاملا بیمار در حال حرکت باشد، ولی باید برای جلوگیری از این عارضه، پیاده روی را در برنامه استراحت خود قرار دهد. البته این موضوع می تواند در بعضی مواقع به دلیل حساسیت به داروهای بیهوشی و بی حسی در فرد رخ دهد که این هم ناشی از پیگیری نادرست جراح از حساسیت های فرد است.
  • سوء تغذیه یکی از عوارضی است که بعد از عمل ممکن است به دلیل کاهش حجم معده و دریافت غذای کمتر رخ دهد. به همین دلیل بیمار باید رژیم غذایی خود را به صورت ایده ال رعایت کند تا به چنین مشکلی مواجه نشود. زیرا رسیدن ویتامین و مواد غذایی به بدن بعد از عمل به همان مقدار کم بسیار اهمیت دارد.
  • در دوران نقاهت، یکی از عوارضی که به خود فرد بستگی دارد، استفراغ و حالت تهوع است که در اثر پرخوری و رعایت نکردن رژیم غذایی رخ می دهد.
  • اسهال نیز از عارضه هایی است که بعد از عمل به دلیل تغییر سبک بدن و دریافت مواد غذایی ممکن است در بدن فرد رخ دهد.

البته بهتر است بدانید که یک سری عوارض نیز وجود دارد که در بلند مدت رخ می دهد و در همان اوایل عمل جراحی شاهد ان نخواهید بود که این می تواند شامل سنگ کیسه صفرا، رفلاکس، فتق و .. باشد. برای رهایی از ان ها و کاهش عوراض ذکر شده بهتر است به پزشک متخصص جراح مراجعه کنید و بررسی کنید که ایا شما دارای وزن مناسب برای عمل اسیلو معده هستید یا خیر. تنها در صورت کاندید بودن تن به این عمل دهید تا سلامتی شما به خطر نیوفتد.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

بهتر است بدانید که هزینه عمل اسلیو معده با توجه به اینکه شما در وزن مناسب برای عمل اسیلو معده قرار دارید، در معیارهای مناسبی تعیین می شود که این معیارها در نتیجه تعیین کننده هزینه دقیقی برای این عمل می باشند. به این ترتیب فاکتورهای مهم برای عمل اسلیو معده بر اساس هزینه های تجهیزات و لوازم به کار رفته در حین عمل، هزینه های ازمایشگاه و رادیولوژی، هزینه های گرفتن وقت از جراح برای قبل و بعد از عمل، هینه دستمزد پزشک و هزینه های بیهوشی می باشد. البته لازم است بدانید برای داشتن یک عمل بی خطر و موفقیت امیز بهتر است که این عمل را در بیمارستان های خصوصی با هزینه مناسب و خدمات ایده آل و بی نقص انجام دهید. البته هزینه در صورت گرفتن مربی، مکمل های غذایی و رژیم غذایی بعد از عمل نیز ممکن است اضافه شود که باز هم مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده در صورتی برای شما جایز است که دارای وزن مناسب برای عمل اسیلو معده باشید. به این ترتیب برای رسیدن این موضوع که شما کاندیدهای این عمل هستید، باید ابتدا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید به یک تناسب اندام ایده آل بدون خطر و عوارض دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *