دکتر پدرام طالبیان
جستجو

تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده

روش های درمانی زیادی برای چاقی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها جراحی لاغری می باشد. شاید فکر کنید که تنها در صورت داشتن اضافه وزن می توانید خودسرانه برای جراحی های لاغری اقدام کنید. در صورتی که اینطور نیست و حتما باید کاندیدهای آن عمل باشید. بای پس معده و بای پی کلاسیک از دسته جراحی هایی است که به افراد دارای چاقی زیاد توصیه می شود. در این مقاله می خواهیم بدانیم تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده چیست.

جراحی بای پس کلاسیک معده

تفاوت مکانیزم جراحی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده

جراحی های بای پس معده و بای پس کلاسیک معده هر دو با هدف کاهش وزن انجام می شوند. ولی بهتر است بدانید که تنها شباهت این دو عمل در این مورد است. به این ترتیب از واضح ترین تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده می توان به متفاوت بودن مکانیزم هر یک از آن ها اشاره کرد. پس بهتر است با نوع جراحی آن ها به صورت جداگانه آشنا شوید تا متوجه تفاوت عمل این دو جراحی شوید.

جراحری لاغری بای پس کلاسیک معده

یکی از انواع جراحی های لاغری که در صورت داشتن توده شاخص بدنی بالا می توانید آن را انجام دهید، بای پس کلاسیک معده است که درصد لاغری بالایی را به همراه دارد. این جراحی در واقع تغییراتی در نحوه رفتن غذا به داخل روده انجام می شود که باعث می شود کاهش وزن زیادی را به همراه داشته باشد. این جراحی از دسته جراحی های لاغری است که نتایج بلند مدتی را به دنبال دارند. در این جراحی می توانید 80 درصد از وزن خود را در کوتاه ترین از دست بدهید. جراحی بای پس کلاسیک معده از قوی ترین جراحی هایی است که قسمت بالای کیسه معده را از آن جدا می کند. سپس روده به شکل طولی در بخش پایین تری به معده پیوند داده می شود تا برای غذا یک میانبر ایجاد شود. این کار در اصل باعث می شود تا بقیه غذا وارد معده نشود و آنزیم های ترشح کننده نتواند به روی آن تاثیرگذار باشد. این جراحی به وسیله روش لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شده و به روی پوست هیچ بریدگی ایجاد نمی شود.

جراحی بای پس معده

جراحی دیگر که می خواهیم راجع به تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده بدانیم، بای پس معده است که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این جراحی به منظور کاهش وزن، قیمت اعظمی از معده و روده کوچک برداشته شده و از مسیر گوارش جدا می شود. این امر باعث کوچک شدن معده می شود. به این ترتیب به این ترتیب معده کوچک شده دیگر قادر به این نیست که غذای زیادی را در خود جای دهد و مجبور  است میزان معینی غذا بخورد. به این ترتیب در این جراحی فرد از 70 تا 80 درصد وزن خود را از دست می دهد و می تواند سریعا به وزن ایده آل خود برسد. جراحی بای پس معده علاوه بر این باعث بهبود بیماری هایی مانند دیابت، ریفلاکس معده، کلسترول بالا و … می شود. معمولا افرادی که به چاقی شدید و مفرط دچار هستند و از وجود این بیماری ها رنج می برند، مناسب انجام این جراحی هستند. معده جدید جدا شده تنها قادر است یک پیمانه غذا را در خود جای دهد و به قسمت پایین تر روده متصل می شود تا مسیر عبور غذا تغییر کند.

 

 

جراحی بای پس معده

تفاوت مزایای بای پس معده و بای پس کلاسیک معده

زمانی که بین مکانیزم های جراحی این عمل ها تفاوت وجود دارد، پس یعنی هر یک از آن ها می توانند مزایای جداگانه ای را به همراه داشته باشند. به این ترتیب با توجه به تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده می توانید با مزایای هر یک از آن ها آشنا شوید. این مزایا به شرح زیر است:

مزایای جراحی بای پس کلاسیک معده

از جمله مهم ترین مزایای این جراحی که باعث می شود تا افراد بتوانند به وزن ایده آل خود برسند، به شرح زیر می باشند:

  • احتمال نشتی در جراحی بای پس کلاسیک معده در مقابل جراحی های لاغری دیگر بسیار پایین تر است و نگرانی شما را تهدید نمی کند.
  • این جراحی علاوه بر کاهش چاقی، باعث بهبود دیابت نوع 2 شده و تا حد زیادی بیماری های شما را کاهش می دهد. پس افرادی که دارای این بیماری هستند، برای جراحی بای پس کلاسیک بسیار مناسب خواهند بود.
  • جراحی بای پس کلاسیک می تواند باعث بهبودی بیماری های دیگری مانند کلسترول بالا و فشار خون شود.
  • این جراحی باعث می شود تا مصرف غذایی شما بسیار کاهش یافته و در نتیجه اشتهای کمتری به خوردن غذاها داشته باشید.
  • بای پس کلاسیک یک جراحی لاغری دارای تاثیر بلند مدت است.

مزایای جراحی بای پس معده

از جمله مهم ترین مزایایی که در رابطه با این جراحی وجود دارد، در دسته تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده قرار دارد، که به شما نشان می دهد در هر یک از جراحی ها بدن شما قرار است با چه مزایایی رو به رو شود. به این ترتیب مزایای بای پس معده به شرح زیر است:

  • در جراحی بای پس معده به راحتی می توانید در کوتاه مدت 70 درصد از وزن خود را از دست دهید.
  • رسیدن به تناسب اندام می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.
  • این جراحی می تواند بیماری هایی همچون دیابت را در شما درمان کند بدون اینکه دیگر نیازی به مصرف دارو داشته باشید.
  • جراحی بای پس معده باعث تنظیم هورمون های بدن می شود.
  • جراحی بای پس معده از درصد موفقیت بیشتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است.

 

 

کدام جراحی لاغری بهتر است؟

با توجه به اینکه راجع به تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده اطلاعات لازم را به دست آوردیم، افرادی هستند که سوال می کنند کدام روش جرای لاغری برای من بهتر است و یا کدام جراحی در اولویت بهتر بودن قرار دارد. در این رابطه باید بگویم که جراحی لاغری مانند خرید یک شیء نیست که هر کدام که بهتر باشد را انتخاب کنید. در واقع این جراحی نوعی درمان است که برای بهبودی شما انجام می گیرد. زمانی که فردی به چاقی افراطی دچار است که از آن رنج می برد، اعتماد به نفس خود را از دست داده و به بیماری های زیادی دچار شده است، و پزشک از درمان او به وسیله روش های دیگر مانند رژیم غذایی، ورزش و مصرل داروها ناامید شده است، اینجاست که جراحی لاغری توصیه می شود. با این وجود جراحی لاغری چیزی نیست که بشود بهتر آن را انتخاب کرد.

از آنجایی که هر جراحی لاغری با توجه به توده بدنی هر فرد توصیه می شود، پس پزشک برای هر شخصی جراحی را انتخاب می کند که متناسب با شرایط او باشد. در نتیجه شخص باید کاندیدهای این عمل باشد و صلاحیت انجام آن را داشته باشد. به این ترتیب بررسی و روش های تشخیصی زیادی صورت می گیرد، که بتوان تشخیص داد کدام جراحی برای شما مناسب تر است. پس نمی توان گفت که از بین جراحی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده کدام بهتر است زیرا هر یک از آن ها برای افرادی با شرایط خاص توصیه می شوند. تنها کافی است که پزشک صلاحیت آن ها برای انجام این جراحی را تایید کند. در نتیجه مراجعه به یک پزشک ایده آل و دارای
مدرک بین المملی جراحی می تواند باعث افزایش مزایای جراحی شما شود و از میزان عوارض آن بکاهد.

تفاوت هزینه عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده

هزینه هر یک از جراحی های لاغری، با توجه به موارد مهمی تعیین می شود. به این ترتیب تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده در میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید، به نکات مهمی از جمله تجهیزات مورد استفاده شده در جراحی، ویزیت پزشک، درخواست مشاوره های پزشکی، درخواست خدمات مراقبت های قبل از جراحی و بعد از جراحی، درخواست مشاوره تغذیه و در نتیجه بیمارستان و نوع بیمه دریافتی وابسته است. پس می توانید با توجه به موارد ذکر شده، برای هزینه جراحی لاغری خود نسبت به یکی از موارد ذیل اقدام کنید:

  • هزینه جراحی در بیمارستان های خصوصی که با توجه به خدمات ایده آلی که ارائه می دهند و پزشک متخصص آن بسیار ارزنده و مناسب است. به این ترتیب باید بهترین جراح و بیمارستان را پیدا کرده و به آن مراجعه کنید.
  • هزینه جراحی در بیمارستان های دولتی که باز هم به تحقیقات شما وابسته است. می توانید با مراجعه به یک بیمارستان دولتی هزینه کمتری را پرداخت کرده و یک جراحی عالی داشته باشید.
  • آیتم نهایی بیمه تکمیلی می باشد که براساس قراردادهایی تمام هزینه های شما را می پذیرد و می توانید با کمترین هزینه زیر نظر بیمه جراحی لاغری را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با تفاوت عمل بای پس معده و بای پس کلاسیک معده آشنا شدیم. ولی بهتر است بدانید که جراحی های لاغری بر اساس معیارهای شما و زیر نظر پزشک متخصص توصیه می شوند. به این ترتیب نمی توانید هر جراحی که بهتر بود را انتخاب کنید. زیر نظر پزشک می توانید در کمترین زمان به وزن ایده آل خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *