دکتر پدرام طالبیان
جستجو

آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟

 چاقی مفرط یکی از نگرانی هایی است که اغلب ذهن افراد را به خود مشغول می کند. بهتر است بدانید که چاقی تنها یک اضافه وزن ساده نیست و به طور کل به عنوان یک تهدید برای سلامت روحی و جسمی افراد به حساب می اید. راهی که برای رها شدن از دست این چاقی مفرط قرار داده شده، عمل جراحی می باشد که یکی از انواع پرطرفدارترین این جراحی ها، بای پس کلاسیک معده است. سوال مطرح اینجاست که آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟

جراحی چاقی بای پس کلاسیک

عمل جراحی بای پس معده کلاسیک به چه صورت انجام می شود؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در بین مردم زیادی که به چاقی افراطی دچار هستند، مطرح است، همانطور که ذکر شد، این است که آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ بهتر است قبل از انکه به این سوال پاسخ بدهیم، ابتدا راجع به این عمل اطلاعات کاملی را به دست اوریم و سپس بهتر است که خودتان قضاوت کنید که این عمل به چه صورت می تواند برای شما خطرناک باشد. همانطور که می دانید یکی از روش هایی که در عمل های جراحی انجام می شود، کم کردن حجم معده برای دریافت غذای کمتر است. به این ترتیب عمل بای پس معده کلاسیک یکی از موثرترین روش های کاهش وزن است که بیشتر به روی کاهش طول لوله گوارشی تمرکز می کند. در نتیجه این کار باعث می شود تا جذب غذا به خوبی صورت نگرفته و کالری کمتری دریافت شود.

در این روش جراحی از متد لاپاراسکوپی برای انجام عمل استفاده می کنند که در ان 70 تا 80 درصد از بخش معده برداشته می شود. در این مقدار، حجمی از روده نیز برداشته شده که باعث می شود تا فرد طی 2 ماه 90 درصد از وزن خود را از دست بدهد. به این ترتیب این روش به دلیل انکه فردی که به چاقی دچار است را در کمترین زمان به خواسته خود و وزن ایده ال خود می رساند به عنوان بهترین روش های جراحی لاغری شناخته شده است که طرفداری زیادی نیز در بین افراد دارد. البته لازم است بدانید که هر شخصی نمی تواند کاندیدهای این عمل باشد و این شامل اشخاص خاصی است که باید ابتدا ببینید که در این دسته از افراد قرار دارید یا خیر.

آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟

شاید با خودتان بپرسید که با وجود اینکه عمل جراحی بای پس کلاسیک معده به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است، پس چگونه می تواند خطرناک باشد. در پاسخ به اینکه آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ باید به شما بگویم که هم می توانید خطرناک باشد و هم می تواند هیچ خطری شما را تهدید نکند. حال در چه صورت این اتفاق می افتد. از انجایی که عمل های جراحی لاغری باید توسط افرادی انجام شوند که دارای مدرک عمل جراحی تخصصی در این حرفه باشند، پس هیچ پزشک جراح عمومی نمی تواند حتی با وجود داشتن تجربه این عمل را به عهده بگیرد. پس اگر به دنبال این هستید که یک عمل موفقیت امیز داشته باشید، به صورتی که هیچ خطری شما را تهدید نکند، باید ابتدا تحقیقات خود را در زمینه پزشک جراح خود افزایش دهید.

این تحقیقات می تواند شامل مشاهده مدرک بین المللی عمل های جراحی لاغری، مدرک تحصیلی تخصصی در این رشته، عمل های انجام شده توسط جراح، رضایت بیماران از عمل های لاغری و نتیجه کاهش وزن ان ها و عوارض ایجاد شده بعد از عمل باشد. پس برای انکه بتوانید یک عمل جراحی بای پس معده کلاسیک بدون خطر را پشت سر بگذارید، بهتر است که نکات ذکر شده مهم را حائز اهمیت قرار دهید و ان ها را پشت گوش نیندازید. در غیر این صورت می توانید حکم مرگ خود را امضا کنید. پس همه چیز به انتخاب شما وابسته است. به این ترتیب دست از تحقیقات خود قبل از عمل برندارید. در این صورت اگر سوال آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ را پرسیدید، بهتر است بگویم اگر تمام این شرایط را رعایت کنید، خیر هرگز خطری شما را
تهدید نمی کند.

اقدامات لازم قبل از انجام عمل جراحی بای پس کلاسیک معده

یکی دیگر از نکات مهمی که باید قبل از انجام عمل جراحی بای پس معده کلاسیک به ان توجه کنید، تا بتوانید خطر بروز عوارض ناشی از این عمل را کم کرده و یک عمل بدون دردسر و بدون نگرانی با خیال اسوده داشته باشید، انجام اقدامات لازم قبل از عمل است. به این صورت بهتر است با این اقدامات اشنا شوید. اقدامات لازم قبل از انجام عمل جراحی بای پس معده کلاسیک به شرح زیر است:

  • از یک ماه قبل از انجام جراحی، از مصرف انواع نوشیدنی های الکلی و دخانیات و سیگار پرهیز کنید.
  • از یک ماه قبل از جراحی، سعی کنید که عادات غذایی غلط خود را حذف کرده و سپس وعده های غذایی مفید را جایگزین ان کنید.
  • از انجایی که بعد از عمل ممکن است مقدار ویتامین بدن کاهش پیدا کند، بهتر است که از یک ماه قبل از جراحی بای پس معده کلاسیک، در میان وعده های غذایی خود مصرف ویتامین ها و مواد گیاهی را اضافه کنید.
  • به توصیه پزشکان متخصص، یک ماه قبل از انجام این جراحی لاغری، بهتر است که غذاهای با کالری کمتر مصرف کنید و میزان مصرف مواد غذایی را کاهش دهید.
  • قبل از جراحی به هیچ عنوان از داروهای رقیق کننده خون و مسکن ها استفاده نکنید.
  • سعی کنید چند هفته قبل از انجام این جراحی، مصرف مایعات و سوپ را بیشتر کنید و اب بیشتری بنوشید.

اگر قبل از عمل تمام اقدامات لازم را انجام دهید، در پاسخ به هر کسی که از شما پرسید، آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ به راحتی می توانید بگویید خیر. این عمل مزایای زیادی را برای من دارد و خطرناک نیست.

ایا عمل بای پس معده کلاسیک برگشت پذیر است؟

همیشه وقتی افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند، می خواهند که یک عمل جراحی لاغری را انجام دهند، ابتدا نسبت به ان عمل نگرانی هایی در ذهن خود دارند. برای نمونه یکی از این نگرانی ها، این است که ایا انجام عمل بای پس معده کلاسیک برگشت پذیر است؟ ممکن است که بعد از چندین ماه دوباره به وزن سابق خود بازگردیم؟ جواب این سوال دقیقا به خود شما بستگی دارد. از انجایی که معده یکی از اندام های انعطاف پذیر بدن است که به مرور زمان با خوردن غذاهای بیشتر دوباره حجم بیشتری پیدا می کند، پس در صورتی عمل لاغری بای پس معده یا سایر روش های جراحی لاغری ماندگار هستند که شما نیز رژیم غذایی خود را بعد از عمل همچنان حفظ کنید و به انجام ورزش ها و تحرک های لازم بپردازید. پس اگر روند زندگی خود را به همین شکل ادامه دادید، دیگر نگرانی بابت این موضوع باقی نمی ماند.

برعکس این موضوع اگر تنها مدتی بعد از انجام عمل جراحی لاغری بای پس معده رژیم خود را نگه دارید و سپس خوردن غذاهای پر کالری و مضر و در حجم زیاد را شروع کنید، پس به شما قول این را نمی دهم که وزن شما در حالت طبیعی خودش باقی بماند و قطعا اضافه خواهد شد. پس این نکته را فراموش نکنید که برگشت پذیر بودن یک عمل جراحی لاغری تنها به میزان اهمیت شما به رژیم غذایی و موارد این چنینی وابسته است. اگر چنین ادامه دهید، دیگر برای سوال اینکه آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ و یا اینکه ایا عمل جراحی لاغری برگشت پذیر است جایی باقی نمی ماند.

مزایای انجام عمل بای پس معده کلاسیک

زمانی که پرسیده می شود آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ باید بگویم که نه تنها خطرناک نیست، بلکه مزایای زیادی را نیز برای شما به همراه دارد. به این ترتیب بهتر است که با این مزایا اشنا شویم. این مزایا به شرح زیر است:

  • از دست دادن اضافه وزن در یک زمان مشخص شده بسیار کم
  • ناخواسته از مقدار کمی از غذا استفاده می کنید که باعث کاهش وزن می شود
  • ترشح هورمون های روده تغییر پیدا می کند که این باعث کاهش وزن می شود
  • این روش غیر قابل برگشت است و به همین دلیل پرطرفدار است
  • در صورت ایجاد عوارض نشتی معده به راحتی می توان این عارضه را درمان کرد
  • این روش جراحی برای افرادی که ریزه خوار و یا شیرینی خوار هستند، بسیار پاسخ گو است و به عنوان یک روش ایده آل محسوب می شود
  • این روش همچنین باعث می شود تا بیماری هایی اعم از دیابت، کلسترول بالا، قند خون، بیماری های قلبی و … را به حداقل برساند و بیمار دیگه مجبور به مصرف داروهای درمانی نباشد.
  • با انجام عمل جراحی بای پس معده کلاسیک، نه تنها فرد از دست بیماری های خود خلاص می شود، بلکه به سلامت روحی دست پیدا می کند و اعتماد به نفس خود را به دست می اورد.

سخن پایانی

بهتر است بدانید که در رابطه با سوال آیا عمل جراحی بای پس کلاسیک معده خطرناک است؟ در صورت رعایت اصول ذکر شده، هیچ خطری شما را تهدید نمی کند و نیازی به نگرانی نیست. پس با خیال راحت به یک تناسب اندام عالی برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *