دکتر پدرام طالبیان
جستجو

دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده

 جراحی های لاغری شاید در گذشته به دلیل آنکه در تغییر دادن سیستم بدنی و گوارشی افراد چاق نقش به سزایی داشتند، و همچنین این جراحی ها با عوارض زیادی همراه بود، ممکن بود که به بیشتر افراد توصیه نشود. ولی امروزه به دلیل بالا رفتن کیفیت جراحی های لاغری به روش لاپاراسکوپی شاهد شمار زیادی از افراد چاق هستیم که همه روزه به سمت این جراحی ها روی می آورند. یکی از این جراحی ها مینی بای پس معده است که بهتر است قبل از جراحی بدانیم که دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده چقدر است؟

جراحی چاقی مینی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده به چه صورت انجام می شود؟

زمانی که فردی برای چاقی مفرط نزد پزشک مراجعه می کند، پزشک ابتدا سعی می کند که با توصیه روش های درمانی مانند رژیم غذایی و ورزش، ابتدا سعی کند که به کاهش وزن بیمار کمک کند. ولی در بعضی مواقع زمانی که فرد از چاقی رنج می برد و همچنین به بیماری های دیگری از جمله دیابت، قند خون، کلسترول بالا، بیماری های قلبی و موارد این چنینی دچار است، دیگر قادر به کاهش وزن به روش های ذکر شده نیست. پس پزشک مجبور به توصیه جراحی می باشد. جراحی های لاغری انواع مختلفی دارد ولی هر فردی با انتخاب خود قادر به انجام آن ها نیست. به این ترتیب هر جراحی متناسب با شرایط هر فرد قابل انجام است. پس یکی از انواع روش های لاغری، جراحی مینی بای پس معده می باشد. در اصل فردی که مجبور به جراحی مینی بای پس می شود، موفق به کاهش وزن به وسیله روش های دیگر نشده است.

این نوع جراحی مینی بای پس معده، بر خلاف جراحی های بای پس کلاسیک و روده کوچک، با یک آناستوموز به یکدیگر متصل می شوند. به این دلیل این جراحی به نام جراحی تک آناستوموزی نیز شهرت دارد. این جراحی به این صورت شکل می گیرد که بخش بزرگی از معده از مسیر غذا خارج شده و با کم شدن حجم معده فرد اشتهای کمتری دارد و در نتیجه کمتر غذا می خورد. در این حالت غذا به صورت میانبر وارد روده می شود. این جراحی در کمترین زمان باعث می شود تا بیمار وزن زیادی را از دست دهد و به وزن ایده آل خود دست پیدا کند. از جمله مهم ترین دلایل محبوبیت این جراحی می توان به مدت زمان کمی اشاره کرد که جراح مشغول به جراحی می باشد. بهتر است قبل از جراحی نسبت به دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده آگاه
باشید.

دوره نقاهت بعد از عمل مینی بای پس معده 

از آنجایی که جراحی لاغری به طور کل سیستم بدنی و گوارشی افراد چاق را تغییر می دهد، پس این که بدن با شوک رو به رو شود و نیاز به یک سری مراقبت ها داشته باشد، کاملا طبیعی است. به این ترتیب این در واقع مراقبت های بعد از جراحی مینی بای پس معده است که در دوره نقاهت باید انجام دهید و به شما کمک می کند که یک جراحی موفقیت آمیز را پشت سر بگذارید. در اصل درد، نحوه بهبودی و دوران نقاهت این جراحی بی شباهت با جراحی بای پس معده نیست. پس دل درد بعد از جراحی، در قسمت های برش کاملا طبیعی است. البته لازم است بدانید که این درد قابل تحمل می باشد. به این ترتیب بیمار معمولا بعد از جراحی به توصیه پزشک بهتر است که یک شب در بیمارستان بستری بماند. سپس این دوره بستری با توجه به وضعیت بیمار و کنترل وضعیت او می تواند در مواقع نادری متفاوت باشد.

اهمیت ورزش بعد از جراحی چاقی

در نهایت زمانی که بیمار مرخص شد، این رژیم غذایی است که حائز اهمیت قرار دارد. پس دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده  به این شکل است که در ابتدا بیمار طی دو هفته مجبور به مصرف غذاهای آبکی و در نهایت نرم خواهد بود. این رژیم باید شامل شیک های پروتئین ها، غذاهای سوپ مانند و پوره شده باشد. بعد از دو هفته کم کم بیمار می تواند به دوره رژیم غذایی عادی خود بازگشته و رژیم جدیدی را طی تجویز پزشک خود آغاز کند. در این دوره می تواند به خوردن پروتئین، سبزیجات و میوه بپردازد. همچنین باید در این دوره غذاهای مغذی و سالم را به بدن برسانید. بعد از تقریبا یک ماه، به راحتی زیر نظر پزشک خود می توانید تمرینات ورزشی نسبت ملایم را برداشته و ورزش را برای رسیدن به تناسب اندام آغاز کنید. البته در ابتدای دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده  باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و مراقبت جای زخم و بخیه خود باشید.

چه چیزی باعث گذراندن یک دوره نقاهت عالی می شود؟

برای آنکه بتوانید دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده را به نحو احسنت طی کنید، باید انتخاب یک پزشک متخصص را در اولویت قرار دهید. یک پزشک متخصص جراح می تواند نتیجه یک جراحی لاغری با کیفیت و در نتیجه بدون عوارض باشد. پس این نکته را فراموش نکنید. نکته دوم، توجه به مراقبت های قبل از جراحی و بعد از جراحی می باشد که می تواند کمک کند دوران نقاهت خود را بدون عوارض و مشکل طی کنید. در واقع این رژیم غذایی و تغذیه صحیح شما می باشد که باعث می شود تا هر چه سریع تر این دوران را پشت سر بگذارید. یکی از موارد مهمی که باعث می شود دوره نقاهت خود را بدون مشکل طی کنید، انجام تمام آزمایشاتی است که پزشک قبل از جراحی برای بررسی سابقه بیماری شما درخواست می کند. همچنین بهتر است قبل از جراحی، حدود یک ماه وعده های غذایی سبک و ابکی میل کنید، ورزش را شروع کنید، دست از مصرف سیگار و دخانیات بردارید، خوردن قرص های مسکن را کنار بگذارید و با پزشک خود در هر موردی مشورت کنید. با رعایت این نکات در عین حال ساده و مهم می توانید یک دوره نقاهت بدون عوارض داشته باشید.

شاید از نظر شما مراقبت قبل از عمل و ایجاد آمادگی لازم برای جراحی مینی بای پس معده ربطی به داشتن یک دوره نقاهت عالی نداشته باشد. ولی این کاملا برعکس است. هر چیزی می تواند تاثیر و مزایای جراحی شما را چند برابر کند. پس اگر به این موضوعات اهمیت دهید، می توانید با یک برنامه ریزی عالی در رژیم غذایی و ورزش خود، دوره نقاهت بعد از عمل جراحی مینی بای پس معده را به خوبی طی کرده و در نتیجه در مدت زمان تعیین شده به وزن دلخواه خود برسید که این واقعا ایده آل است. پس این موضوع باعث می شود تا هر چه زودتر از دست بیماری هایی که به دلیل چاقی به آن ها دچار شده اید، خلاص شوید و اعتماد به نفس کافی داشته باشید. این جراحی تا حد زیادی می تواند به روی سلامت جسمی و روحی شما تاثیرگذار باشد و شما را به هدف خود برساند.

 هزینه مینی بای پس معده

یکی از موضوعاتی که اغلب ذهن افراد را به خود مشغول می کند، هزینه ای است که قرار است برای جراحی مینی بای پس معده پرداخت کند. به این ترتیب هزینه این جراحی به آیتم های زیادی وابسته است که شامل دستمزد پزشک، هزینه بیمارستان یا کلینیک، هزینه لوازم و داروهای استفاده شده در حین عمل می باشد. به این ترتیب این عوامل تعیین کننده هزینه جراحی شما می باشند.

سخن پایانی

برای آنکه بتوانید دوران نقاهتی بدون عوارض و راحت داشته باشید، تنها کافی است پزشک جراح متخصص و شناخته شده در این حیطه را انتخاب کنید که زیر نظر او بتوانید به وزن دلخواه خود برسید و بهترین جراحی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *