دکتر پدرام طالبیان
جستجو

خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو

 جراحی های لاغری یکی از مهم ترین روش های درمان برای افرادی است که به چاقی مفرط دچار هستند. این جراحی ها شامل انواع مختلفی هستند که با توجه به شرایط بیمار توسط پزشک توصیه می شوند. یکی از انواع آن ها اسلیو معده است که می خواهیم بدانیم منظور از خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو چیست. اگر این جراحی لاغری توسط پزشک به شما توصیه شده است، بهتر که اطلاعات خود را قبل از زیر تیغ رفتن کامل کنید.

منظور از جراحی اسیلو معده چیست؟

یکی از نگرانی هایی که امروزه در بین مردم کل دنیا رایج شده است، نگرانی از چاقی مفرط و بیماری هایی است که در اثر این معضل به آن دچار می شوند. به این ترتیب تنها عارضه ای که می تواند سلامت جسم و روح شما را با هم به خطر اندازد، چاقی می باشد. عارضه چاقی سن و سال نمی شناسد و کوچک و بزرگ به آن گرفتار هستند. به این ترتیب بهترین روش خلاصی از این معضل، داشتن یک فکر اساسی برای بهبود کیفیت زندگی است. پس تنها راه، مراجعه به پزشک متخصص برای درمان شدن می باشد. بهتر است بدانید که ابتدا پزشک به شما روش های دیگر و غیر جراحی را توصیه می کند و در نهایت می توانید جراحی را انجام دهید که آن هم در صورتی است که پزشک شما را در اولویت انجام آن قرار داده باشد. جراحی اسیلو معده، یکی از رایج ترین روش های لاغری است که مکانیزم انجام آن به این شکل است که شما را وارد یک دنیای جدید می کند.

جراحی چاقی اسلیو معده

اغلب جراحی اسلیو به کسانی توصیه می شود که دارای توده بدنی بیش از 30 باشند. به این ترتیب این جراحی باعث می شود تا بخش اعظمی از معده برداشته شود و فرد بتواند حداقل 80 تا 90 درصد از وزن خود را از دست بدهد. پس این جراحی با برداشتن بخش اعظمی از معده کاری می کند تا یک بخش کوچک به شکل آستین مانند باقی بماند. و دلیل اصلی نامگذاری آن به اسلیو معده نیز همین موضوع می باشد. به این ترتیب این جراحی یک جراحی غیر تهاجمی است که در آن روش لاپاراسکوپی به کار رفته است که پزشک به وسیله یک دوربین لاپاراسکوپ می تواند جزئیات شکم بیمار را به روی مانیتور مشاهده کند. در نتیجه این کار باعث می شود تا یک جراحی موفق تر و ایمن تر داشته باشید. خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو یکی از موارد مهمی است که
باید با آن آشنا شده و سعی بر این داشته باشیم که به کمک پزشک جلوی آن را بگیریم.

خون ریزی معده بعد از عمل اسیلو

از آنجایی که جراحی اسلیو معده قرار است به طور کلی سیستم بدنی و گوارشی فرد را تغییر دهد، پس این که بدن قرار است با یک دنیای جدید مواجه شود و به این ترتیب این موضوع باعث بروز عوارض خواهد شد قابل انکار نیست. با این وجود باز هم با مراجعه نزد یک پزشک متخصص می توان از بروز این عوارض کاست. یکی از مهم ترین معضلاتی که ذهن افراد را به خود درگیر می کند، خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو است. در اصل این اتفاق در هفته اولی که بیمار جراحی را گذرانده است، می تواند عامل خطرناکی باشد. ولی چیزی که می خواهیم راجع این خون ریزی به شما بگوییم، این است که بر خلاف تصور شما، این خون ریزی که به مقدار خفیف باشد، اصلا نگران کننده نیست. پس در اصل آن خون ریزی شدید است که در هفته اول ممکن است خطرناک باشد.

از آنجایی که جراحی لاپاراسکوپی انجام می شود، معده کوچک تر شده و به وسیله دستگاهی به نام منگنه توسط پزشک بخیه می خورد. به این شکل معده بخیه خورده شده، ممکن است به مقدار خیلی کم و خفیفی بعد از جراحی دچار خون ریزی شود. پس بهتر است بدانید که این خون ریزی را نباید با عوارض جراحی اشتباه بگیرید. در اصل این خون ریزی به دلیل بخیه خورده شده می باشد که در داخل معده رخ می دهد و اصلا نگران کننده نیست. این خون ها به صورت لخته های خون در آمده و بعد از مدتی دفع می شوند که قابل درمان است. با این وجود زمانی که این خون ریزی رخ می دهد، باید حتما تحت کنترل پزشک خود باشید و از مشورت با پزشک غافل نشوید.  البته لازم است بدانید که زمانی که این اتفاق رخ دهد، علائم و نشانه هایی با خود به همراه دارد، که
می توانید با آن ها آشنا شوید.

نشانه های خون ریزی معده بعد از جراحی اسلیو

این که خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو خطرناک و نگران کننده نیست، کاملا صحیح است. ولی موضوعی که باید بدانید اینجاست که در عین دانستن این موضوع باید زیر نظر پزشک خود باشید. زمانی که بعد از جراحی این اتفاق رخ دهد، با نشانه هایی همراه است که این نشانه ها شامل بالا رفتن ضربان قلب، تب کردن و تنفس تغییر یافته و یا دشوار می باشد. همچنین ممکن است بیمار دچار استفراغ شود که با رگه هایی از خون همراه است. با توجه به نشان های ذکر شده، بهتر است بدانید که در صورت مشاهده آن ها استرس نداشته باشید و با پزشک خود مشورت کنید. از آنجایی که احتیاط شرط عقل است، پس باید تمام کارهای شما زیر نظر پزشک باشد تا دوره بهبودی و نقاهت شما کامل شود.

 

روش درمان خون ریزی معده بعد از جراحی اسیلو

اغلب افرادی که جراحی اسلیو انجام داده اند، به امید اینکه خون ریزی بعد از آن خفیف است، به آن اهمیتی نداده و با پزشک خود مشورت نمی کنند. در صورتی که این اشتباه است و با وجود عدم خطرناک بودن خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو باید با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت پزشک اگر جایز بداند برای جلوگیری از خون ریزی آمپول پنتوپرازول تزریق می کند. همچنین زمانی که فرد مرخص شود، پزشک به جای آمپول برای او داروی پنتوپرازول را تجویز می کند که باعث کاهش خون ریزی می شود. با این وجود، این اتفاق به خودی خود درمان می شود و نیازی به نگرانی ندارد ولی به دلیل آنکه احتیاط در همه جا اولویت دارد، باید با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لازم مورد درمان قرار بگیرید و جلوی شدید شدن آن در مواقع خاص گرفته شود.

البته لازم به ذکر  است که با رعایت کردن آیتم های مهمی به راحتی می توانید بروز این اتفاق را به حداقل برسانید. این نکات هم شامل انتخاب بهترین پزشک متخصص، اهمیت به مراقبت ها و رژیم غذایی قبل از جراحی، و  جدی گرفتن مراقبت ها و رژیم غذایی و ورزش کردن بعد از جراحی است. پس در واقع این خود شما هستید که می توانید تا حد زیادی در موفقیت آمیز بودن جراحی لاغری خود تاثیرگذار باشید. تنها با یک انتخاب هوشمندانه می توانید باعث کاهش عوارض و اتفاقاتی شوید که درصد آن ها بعد از هر جراحی بالا است. پس بهتر است بدانید که با رعایت این نکات می توانید در مدت زمان معلوم به وزن ایده آل خود برسید و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید. جراحی اسلیو معده همچنین باعث می شود تا از دست بیماری هایی ماند دیابت،
کلسترول بالا، چربی، قند خون و بیماری های قلبی راحت شوید.

سخن پایانی

خون ریزی معده بعد از عمل جراحی اسیلو اتفاقی است که در اصل یک عارضه محسوب نمی شود. پس بهتر است آن را عارضه ندارید ولی در صورت بروز علائم ذکر شده با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت می توانید درمان ایده آلی را پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *