دکتر پدرام طالبیان
جستجو

آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟

بعضی افراد تصور می کنند که چاقی تنها یک اضافه وزن ساده است. در صورتی که اینطور نیست. چاقی به معنای امضای حکم  مرگ و به خطر افتادن سلامتی روحی و روانی است. به همین دلیل برای انکه بتوانید از شر این همه ناراحتی و بیماری خلاص شوید، باید بتوانید به دنبال بهترین راه های درمان چاقی بروید. یکی از بهترین روش ها، انجام عمل مینی بای پس معده است که در این مقاله می خواهیم بدانیم آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟

جراحی لاغری اسلیو معده

جراحی مینی بای پس معده به چه صورت انجام می شود؟

قبل از هر چیزی برای انکه بتوانید یک عمل موفقیت امیز را پشت سر بگذارید و بدانید که ایا ان عمل برای شما اثربخش است یا خیر. باید بتوانید اطلاعات خود را راجع به ان افزایش دهید. به این ترتیب در این جا می خواهیم راجع به یکی از بهترین عمل های جراحی یعنی مینی بای پس معده صحبت کنیم که به عنوان یکی از بهترین روش های جراحی لاغری شناخته شده است. این جراحی شاید برای شما اندکی جالب باشد زیرا در ان از ترکیب دو جراحی دیگر به کار برده شده است که کیفیت عمل جراحی را به طرز باورنکردنی بالا می برد. در واقع مینی بای پس معده به معنای ترکیبی از جراحی اسلیو معده با بای پس معده است که در ان روده کوچک را به وسیله یک آناستوموز ساده به یکدیگر متصل می کند. البته به همین دلیل به این جراحی، جراحی تک آناستوموز نیز گفته می شود.

از مهم ترین دلایلی که افراد به این جراحی روی می اوردند و یا انکه پزشک این جراحی را به ان ها توصیه می کند، این است که به وسیله ان به سرعت می توانند کاهش وزن داشته و به وزن دلخواه خود دست پیدا کنند. کاهش وزن افرادی که جراحی مینی بای پس معده را انجام داده اند، شامل دو بخش سه ماه و یکساله می باشد. به این ترتیب شخص در سه ماه اول یک سوم وزن اضافی بدن را کم می کند و در طول یکسال به راحتی می تواند دو سوم یا سه چهارم وزن اضافه را کم کرده و به تناسب اندام ایده ال خود برسد. شاید توقع این را داشته باشید که با سرعت بیشتری وزن کم کنید، ولی در ان صورت پوست شما شل شده و نگرانی دیگری خواهید داشت. اگر
دوست دارید بدانید که آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟ ما را دنبال کنید.

آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟

از انجایی که انجام عمل های جراحی لاغری، در دسته عمل های حساس قرار گرفته اند، پس باید در انجام دادن آن ها حساسیت زیادی را به خرج داد. بعضی از افراد هستند که تنها به دنبال رهایی از دست چربی های اضافه هستند و عوارض و خطرات ان عمل برایشان اهمیتی ندارد و یا اصلا به ان ها فکر نمی کنند. بهتر است بدانید که عمل جراحی لاغری به دلیل حساس بودن، ممکن است در اثر بی گدار به اب زدن، جان شما را بگیرد و خطر افرین باشد. به این ترتیب برای انکه بدانید آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟  یا خیر. بهتر است بگویم که جواب این سوال به انتخاب شما وابسته است. منظور از انتخاب شما، مراجعه به پزشکی است که تصمیم می گیرید برای انجام این عمل به وی مراجعه کنید.

از انجایی که پزشک متخصص جراحی های لاغری، باید دارای تخصص ویژه و مدرک لازم در این حرفه باشد، قطعا فردی که مدرک یک پزشک عمومی را دارد، نمی تواند از پس چنین عمل سختی براید. در نتیجه انجام عمل لاغری نزد یک پزشک عمومی محترم، نه تنها خطرناک است، بلکه یک خودکشی به حساب می اید. پس برای انکه بتوانید در جواب سوال اینکه آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟ بدون نگرانی جواب خیر را بدهید، باید ابتدا قبل از انجام این عمل تحقیقات لازم را انجام دهید. این تحقیقات می تواند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

  • مشاهده مدرک تخصصی پزشک جراح در انجام عمل های لاغری
  • بررسی تعداد عمل هایی که پزشک متخصص انجام داده است
  • بررسی نظرات بیماران و میزان رضایت ان ها از عمل جراحی
  • بررسی میزان عوارض و رضایت بیماران بعد از گذشت زمان زیاد بعد از عمل
  • بررسی قدرت و مهارت پزشک متخصص در تشخیص میزان شاخص توده بدنی فرد و واجد شرایط بودن بیمار برای انجام عمل

اگر تنها به نزدیک ترین بیمارستان نزدیک محل زندگیتان مراجعه نکنید و تحقیقات لازم را در رابطه با پزشک مورد نظر خود انجام دهید، با خیال اسوده می توانید یک عمل موفقیت امیز را پشت سر بگذارید و بدون نگرانی بدانید که در این عمل خطری شما را تهدید نمی کند.

 

جراحی مینی بای پس معده برای چه کسانی مناسب است؟

هر عمل جراحی لاغری که انجام می شود، برای هر فردی مناسب نیست و ان فرد حتما باید کاندیدهای مناسب انجام این عمل جراحی باشد. نکته اینجاست که هر فردی به خودی خود نمی تواند تشخیص دهد که ایا مناسب این عمل هست یا خیر. به همین ترتیب حتما برای تشخیص این موضوع باید نزد یک پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا عمل های جراحی زمانی برای بیمار توصیه می شوند که بیمار از طریق هیچ یک از روش های درمانی لاغری اعم از رژیم غذایی، ورزش و سایر موارد غیر جراحی نتوانسته است کاهش وزن داشته باشد. افرادی که کاندیدهای انجام رژیم مینی بای پس معده هستند، شامل موارد زیر می باشند:

  • افرادی که شیرینی خور مفرط هستند و نمی توان ان ها را با رژیم غذایی سالم و نخوردن لاغر کرد، برای ان ها این رژیم غذایی بهترین روش درمانی است.
  • افرادی که یکبار به دلیل چاقی مفرط دچار رفلاکس شده اند و یا باندینگ انجام داده اند، می توانند از این جراحی برای کاهش عوارض ان استفاده کنند. پس این بهترین روشی است که خطری شما را تهدید نمی کند.
  • افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند و از بیماری هایی مانند دیابت رنج می برند، با انجام این جراحی نه تنها می توانند اضافه وزن خود را کاهش دهند، بلکه می توانند به مقدار 90 تا 93 درصد باعث بهبودی بیماری خود شوند.

جراحی چاقی اسلیو معده

تفاوت عمل جراحی مینی بای پس معده با بای پس معده در چیست؟

از انجایی که این دو عمل جراحی کاملا شبیه به یکدیگر است، شاید برخی افراد تصور کنند که هیچ فرقی بین این دو وجود ندارد. ولی اینطو  نیست و بین عمل جراحی مینی بای پس معده و بای پس معده تفاوت هایی وجود دارد. به این ترتیب تفاوت این دو عمل در این است که در جراحی مینی بای پس معده از روش یک آناستوموز، یعنی نقطه اتصال معده به روده کوچک استفاده می شود، در صورتی که در جراحی بای پس معده از روش دو آناستوموز یعنی نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش استفاده می شود که هر دو عمل جراحی برای افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند و از روش های درمانی دیگر جوابی نگرفته اند، بسیار مناسب است. اکنون که راجع به این عمل جراحی اطلاعات کاملی به دست اورده اند، دیگر سوال آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟ مفهومی ندارد زیرا می توانید بدون نگرانی خودتان را به دست پزشک متخصص بسپارید.

مزایای جراحی مینی بای پس معده

زمانی که شما در دسته افرادی قرار دارید که می تواند جراحی مینی بای پس معده را انجام دهد، قطعا این جراحی برای شما مزایای زیادی را به همره دارد که این مزایا باعث می شود تا بتوانید یک عمل موفقیت امیز و ایده ال را پشت سر بگذارید و به تناسب اندام عالی برسید. این مزایا به شرح زیر می باشد:

  • یکی از مزایای مهمی که این جراحی با خود به همراه دارد، این است که کاملا غیر قابل برگشت است و زمانی که متوجه این شدید که پزشک متخصص شما اشتباهی را در عمل شما مرتکب شده است، می توانید لوله گوارشی را به حالت اولیه خود بازگردانید.
  • این جراحی دوره نقاهت بسیار کمی دارد و به راحتی بیمار می تواند تنها با یک روز استراحت کردن به کارهای روزانه خود بازگردد.
  • از انجایی که انجام این عمل جراحی ساده تر است و پیچیده نیست، پس در نتیجه هزینه کمتری دارد.
  • در این جراحی بیمار با توجه به میزان اضافه وزنی که دارد، می تواند از 50 تا 80 درصد کاهش وزن داشته باشد.
  • جراحی مینی بای پس معده به دلیل انکه به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، کمتر از یک ساعت طول می کشد و زمان ان کوتاه است.
  • جای بخیه این عمل جراحی بسیار کم است و در کمتر از یک ماه از بین خواهد رفت.
  • بعد از انجام جراحی مینی بای پس معده به طرز غیر قابل باوری وزن کم می کنید و اشتهای شما از بین می رود.
  • این جراحی می تواند بیماری های شما را درمان کند و شما را از شر دیابت، فشار خون و سایر بیماری های مفاصل و استخوان ها خلاص کند.

سخن پایانی

برای انکه بدانید آیا عمل جراحی مینی بای پس معده خطرناک است؟ یا خیر. تنها کافی است که این مقاله را تا انتها بخوانید و تمام نکات ذکر شده را قبل از انجام عمل جراحی برای رسیدن به یک تناسب اندام دلخواه و بدون نگرانی به کار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *