دکتر پدرام طالبیان
جستجو

دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده

 چاقی از جمله معضلاتی است که 70 درصد از مردم کل دنیا به آن دچار هستند. علاوه بر آن این افراد سلامت روحی و از همه مهم تر جسمی خود را نیز به خطر انداخته اند. به این ترتیب باید برای این معضل به فکر یک راه چاره بود و آن هم چیزی جز مراجعه به پزشک متخصص برای درمان نیست. درمان چاقی شامل روش های زیادی است که یکی از آن ها جراحی بای پس کلاسیک معده می باشد. می خواهیم با دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده در این مقاله آشنا شویم.

جراحی بای پس کلاسیک معده

جراحی بای پس کلاسیک معده مناسب چه کسانی است؟

افراد زیادی هستند که تصور می کنند زمانی که قرار است برای جراحی چاقی اقدام کنند و پزشک این روش را به آن ها توصیه کرده است، می توانند هر جراحی لاغری را به درخواست خودشان انجام دهند. در صورتی که اینطور نیست. در واقع هر جراحی لاغری برای اشخاص خاصی صورت می گیرد و توصیه می شود. در اصل فردی که قرار است زیر تیغ جراحی لاغری قرار بگیرد، باید صلاحیت آن را داشته باشد. برای نمونه بای پس کلاسیک معده نمونه ای از جراحی های لاغری است که هر شخصی در اولویت انجام آن نیست و فرد باید به نوعی کاندیدهای جراحی بای پس کلاسیک معده باشد. همچنین پزشک باید تایید کند که این بیمار صلاحیت انجام جراحی لاغری بای پس کلاسیک را دارد تا بتواند یک جراحی موفقیت آمیز را پشت سر بگذارد. پس افرادی که می توانند جراحی بای پس کلاسیک را انجام دهند، باید در دسته موارد ذکر شده در زیر باشند:

  • افرادی که معمولا دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند و هم چنین دارای مشکل ریفلاکس معده و ترش کردن هستند.
  • افرادی که در اثر اضافه وزن زیاد به بیماری هایی مانند کلسترول بالا، فشار خون و سایر بیماری های این چنینی دچار هستند.
  • افرادی که دارای دیابت شدید هستند، جراحی لاغری بای پس کلاسیک معده برای آن ها بسیار مناسب است زیرا باعث کاهش بیماری آن ها می شود.
  • افرادی که رژیم و ورزش های لازم را برای کاهش وزن انجام داده اند ولی به نتیجه ای نرسیده اند و نتوانسته اند وزن خود را از دست بدهند.
  • افرادی که دارای چاقی مفرط هستند و وزن آن ها بیشتر از حالت طبیعی است.
  • افرادی که در اثر اضافه وزن زیاد به فتق معده در داخل قفسه سینه دچار هستند.
  • افرادی که به ریزه خواری مبتلا هستند.

در رابطه با شرایط ذکر شده بهتر است بدانید که تنها این افراد قادر به انجام دادن بای پس کلاسیک هستند و اگر فردی در اولویت قرار نداشته باشد و این جراحی را انجام دهد، قطعا عمل موفقیت آمیزی نخواهد داشت و با مشکل مواجه می شود. پس نمی توان گفت کدام جراحی لاغری بهتر است تا به سراغ انجام آن برویم زیرا باید پزشک این جراحی را با توجه به شرایط ذکر شده به شما توصیه کند. اگر در این جراحی قرار گرفتید، مانند هر عمل دیگری باید دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده را بگذرانید.

دوره نقاهت بعد از جراحی بای پس کلاسیک معده به چه صورت است؟

در انجام جراحی های لاغری، با توجه به اینکه قرار است به روی سیستم بدنی و گوارشی فرد یک تغییر اساسی ایجاد شود، این که قرار باشد فرد بعد از جراحی مدتی را در دوره نقاهت بگذراند کاملا طبیعی است. ولی ایده آل بودن دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده در این است که فرد تنها نیاز دارد تا 2 روز در بیمارستان بستری بماند. در این مدت گاهی به وسیله پزشک برای بیمار درن یا همان لوله پلاستیکی برای خارج کردن خونابه و ترشحات توصیه و تجویز می شود. همچنین زمانی که دوره دو روزه بیمار به پایان رسید، درن از بدن بیمار بیرون کشیده می شود. البته لازم است بدانید که در بعضی مواقع این دوره می تواند بیشتر به طول انجامد که این مربوط به شرایط خاص بیمار می شود و بسیار نادر است. بعد از جراحی، پزشک به بیمار رژیم غذایی مناسبی را توصیه می کند که بیمار باید برای حفظ سلامتی خود طبق آن عمل کند.

 

از آنجایی که تغذیه برای افرادی که به تازگی جراحی لاغری انجام داده اند، بسیار اهمیت دارد، پس فرد باید این موضوع را بسیار حائز اهمیت قرار دهد. این روش تغذیه به این شکل است که بیمار باید حداقل تا دو هفته به مصرف مایعات و غذاهای آبکی بپردازد. همچنین بعد از آن فرد می تواند مصرف غذاهای پوره شده را شروع کرده و در هفته چهارم به خوردن غذاهای نرم بپردازد. در این شیوه زمانی که فرد به هفته پنجم دوران نقاهت خود می رسد، به راحتی می تواند رژیم غذایی عادی خود را ادامه دهد. البته این رژیم غذایی باسد کاملا سالم و در مصرف کمترین کالری ها باشد که ضرری برای بدن نداشته باشند. سرعت لاغری در واقع در این جراحی بالا است و فرد در مدت زمان تعیین شده به راحتی می تواند به تناسب اندام ایده آل خود برسد. پس در این دوره مصرف پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باید به بهترین شکل صورت بگیرد.

مزایای جراحی بای پس کلاسیک معده

جراحی لاغری بای پس کلاسیک با توجه به اینکه به عنوان یکی از انواع جراحی های تاثیرگذار شناخته شده است، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که این مزایا می توانند باعث این شوند که جراحی لاغری بای پس کلاسیک با موفقیت بیشتری صورت بگیرد. در نتیجه زمانی که این جراحی موفق تر باشد، فرد در زمان زودتری می تواند به هدف خود در رابطه با کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل دست پیدا کند. به این ترتیب این مزایا به شرح زیر می باشند:

  • امکان نشتی در این جراحی خیلی پایین تر از سایر جراحی های لاغری می باشد.
  • جراحی بای پس کلاسیک معده از دسته جراحی هایی است که می تواند تاثیر زیادی در بهبودی بیماری دیابت نوع 2 داشته باشند. به این ترتیب برای این افراد بهترین روش درمانی خواهد بود زیرا دیابت را به طرز چشم گیری کاهش می دهد.
  • از دیگر مزایای این جراحی می توان به این اشاره کرد باعث بهبود سایر بیماری ها مانند فشار خون و کلسترول بالا می شود.
  • جراحی بای پس کلاسیک معده باعث می شود تا اشتهای فرد به طرز چشم گیری کاهش پیدا کند که نتیجه آن رسیدن به وزن ایده آل است. به این ترتیب باعث می شود تا میزان جذب کالری در روده به شدت کاهش پیدا کند.
  • جراحی لاغری بای پس کلاسیک باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در نتیجه باعث می شود تا فرد چربی بیشتری بسوزاند.
  • این جراحی باعث می شود تا هورمون های ترشح شده در بدن تنظیم شوند.
  • باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شده و در نتیجه آن ها را به توده بدنی ایده آلی می رساند.

جراحی چاقی بای پس کلاسیک
در نتیجه بهتر است بدانید که گذراندن دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده به طرز ایده آل، باعث می شود تا بروز مزایای جراحی بای پس کلاسیک بیشتر شود. در واقع مراقبت های بعد از جراحی تا حد زیادی باعث کاهش عوارض عمل و در نتیجه افزایش مزایای آن می شود. لازم است بدانید که هر فعالیتی که طی جراحی و بعد از آن انجام می دهید، باید زیر نظر پزشک متخصص باشد و هر لحظه آن باید طبق توصیه های پزشک صورت بگیرد.

چگونه می توان دوره نقاهت بعد از جراحی بای پس کلاسیک را عالی گذراند؟

برای آنکه بتوانید دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده را به خوبی پشت سر بگذارید، اول از همه قبل از هر چیزی باید به یک پزشک متخصص در این حیطه مراجعه کنید. تنها در این صورت است که می توانید یک جراحی موفقیت آمیز داشته باشد. پس انتخاب پزشک متخصصی که دارای مدرک لازم برای جراحی لاغری باشد، بسیار در درجه اول حائز اهمیت است. در درجه دوم، بهتر است که تمام مراقبت های قبل از جراحی و همچنین بعد از جراحی را مورد توجه قرار دهید. همچنین لازم است که تمام فعالیت های خود را زیر نظر پزشک خود انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. به این ترتیب با رعایت اصول لازم می توانید باعث افزایش مزایای جراحی بای پس کلاسیک شده و در نتیجه عمل موفقی را پشت سر بگذارید.

تحقیقات راجع به تعداد عمل های موفق یک پزشک جراح، و مشاهده مدرک تخصصی وی در این زمینه، می تواند تا حد زیادی به شما در داشتن یک جراحی عالی کمک کند. پس زمانی که اصول لازم را رعایت کنید، دیگر جای نگرانی باقی نمی ماند و می توانید زیر نظر پزشک خود، دوره نقاهت ایده آلی را بگذرانید و دچار عوارض بعد از جراحی نشوید. همه چیز به تصمیمات شما در انتخاب یک پزشک متخصص وابسته است. پس باید در این زمینه از جمله انواع جراحی های لاغری، اینکه بای پس کلاسیک معده برای شما مناسب است یا خیر و موارد این چنینی تحقیقات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

اگر به دنبال این هستید که دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بای پس کلاسیک معده را به طرز ایده آل و بدون هیچ مشکلی بگذرانید، باید نزد یک پزشک متخصص مراجعه کنید و از همه مهم تر مراقبت های لازم بعد از جراحی را مورد اهمیت قرار دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *