دکتر پدرام طالبیان
جستجو

ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

از آنجایی که یکی از معیارهای هر فردی در زندگی، داشتن تناسب اندام مناسب و سلامتی روحی و جسمی است، افرادی هستند که از چاقی مفرط رنج می برند و این افراد متاسفانه هیچ یک از معیارهای ذکر شده را ندارند. قطعا این افراد باید به دنبال راه درمان قطعی و برگشت ناپذیر مانند جراحی های لاغری باشند. یکی از این عمل های جراحی اسلیو معده است ولی سوال رایجی که در رابطه با آن وجود دارد، این است که ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

جراحی چاقی اسلیو معده

عمل جراحی اسلیو معده چیست؟

وقتی که قرار است راجع به این موضوع صحبت کنیم که ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟ یا خیر. ابتدا باید بدانیم که اصلا این عمل به چه صورت انجام می شود که مخاطبین احتمال می دهند این جراحی خطرناک باشد و بتواند تهدیدی به عنوان مرگ برای ان ها به حساب اید. نکته اول اینجاست که عمل جراحی اسلیو معده مدت هاست که توسط پزشکان متخصص و خبره انجام می شود و کاملا حساب شده است. پس شاید بپرسید چه چیزی است که آن را خطرناک جلوه می دهد؟ در این رابطه در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد. در اصل عمل جراحی اسلیو معده یکی از جراحی های لاغری فوق العاده تاثیرگذار و برگشت ناپذیر است که برای کوچک کردن معده به کار برده می شود. این جراحی همچنین 70 تا 80 درصد از حجم معده را برای افرادی که به اضافه وزن و چاقی مفرط دچار هستند برمی دارد.

به طور کلی هدف از انجام این عمل جراحی لاغری؛ کاهش حجم معده و غذای دریافتی و کاهش میزان جذب مواد غذایی با دور زدن دستگاه گوارش و حذف کردن بخشی از آن می باشد. پس در اصل بهترین روشی که یک فرد چاق می تواند برای بازگشتن به تناسب اندام ایده آل انجام دهد اسلیو معده است. همچنین این عمل جراحی باعث می شود تا تمام بیماری هایی که فرد به آن ها دچار است، از جمله دیابت، کلسترول بالا، فشار خون، بیماری قلبی و … درمان شود و او بتواند به سلامت کامل برسد. با وجود تمام موارد ذکر شده باز هم می پرسید که ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

جراحی لاغری که به وسیله به روزترین متد یعنی روش لاپاراسکوپی انجام می شود، جراحی اسلیو معده است. شاید بپرسید پس چطور ممکن است که این جراحی در مقایسه با تمام چیزهایی که راجع به مزایای ان ذکر شد خطرناک باشد. دقیقا بحث همین جاست. جراحی اسلیو معده به دلیل حساس بودن برای انجام به یک جراح متخصصی نیاز دارد که دارای مدارک لازم و تایید شده در این عمل لاغری باشد. در این زمان می توانید یک عمل جراحی موفقیت امیز و بدون عوارض و بدون خطر پشت سر بگذارید. اما بر خلاف آن پزشکان جراح عمومی هستند که بدون داشتن تجربه کافی و مدرک لازم برای انجام عمل جراحی لاغری، دست به چنین کاری می زنند. در این صورت است که باید به شما بگویم خطر مرگ و عوارض ناشی از این جراحی شما را تهدید خواهد کرد.

پس اگر قصد انجام عمل جراحی اسلیو معده را دارید، باید ابتدا برای جلوگیری از خطرات آن، تحقیقات لازم را انجام دهید و بدانید که ایا جراح تخصص ویژه این کار را دارد یا خیر. ایا جراح مدارک لازم را دارا می باشد یا خیر. به این ترتیب می توانید تصمیم درستی در رابطه با جراحی لاغری خود بگیرید. پس همه چیز به تحقیقات شما وابسته است. در اصل بی گدار به اب زدن برای انجام جراحی لاغری نه تنها خطرناک است، بلکه برگه مرگ شما را امضا خواهد کرد. بهترین روش مراجعه به بیمارستان های خصوصی برای اطلاع از پزشکان متخصص ان هاست که می توانید عمل جراحی عالی داشته و به تناسب اندام ایده ال خود در سلامتی کامل برسید.

بهترین جراح اسلیو

ایا عمل اسلیو معده عوارض دارد؟

با توجه به مواردی که در رابطه با ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟ ذکر شد، بهتر است بدانید زمانی عوارض این جراحی به سراغ شما می اید، که بدون اگاهی برای انجام این عمل اقدام کنید. ایجاد شدن این عوارض در جراحی اسلیو معده بسیار نادر است و تنها درصد کمی از افرادی که پزشک درستی برای این عمل خود انتخاب نکرده باشند، ممکن است به این عوارض دچار شوند. به این ترتیب از انجایی که اسلیو معده یک عمل سنگین است، به مهارت کاملی در انجام ان نیاز دارد. پس ممکن است هر شخصی به مقدار کمی یا حتی بیشتر وابسته به تخصص پزشک جراح، به این عوارض دچار شود. این عوارض جزئی و نادر شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • ریزش مو
  • احتمال عفونت زخم در صورت نداشتن مراقبت های پزشکی در حین عمل
  • احتمال خون ریزی در صورت نداشتن مراقبت های پزشکی در حین عمل
  • بروز علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ که باعث ایجاد سندروم دامپینگ ست می شود
  • نشست شیره معده از خط منگنه که در صورت تسلط نداشتن جراح در بستن زخم و بخیه کردن رخ می دهد
  • کاهش اشتها که این کاملا طبیعی است
  • افتادگی پوست
  • کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
  • فتق هیاتل

روند کاهش وزن در اسلیو معده به چه صورت است؟

یکی از سوال های رایجی که اغلب افراد به دنبال آن هستند، این است که دوست دارند بدانند روند کاهش وزن در عمل جراحی اسلیو معده به چه صورت است. این که بعد از عمل بیمار محدود به خوردن مواد غذایی می شود کاملا صحیح است. به این ترتیب باید سعی کنید که به صورت سریع کاهش وزن نداشته باشید زیرا باعث شل شدن و افتادگی پوست شما خواهد شد. هر چه روند کاهش وزن شما ارام تر باشد، در نتیجه پوست شما کم تر شل می شود. به این صورت بیمار طی خوردن غذای کم سریعا احساس سیری می کند و دیگر احساس گرسنگی به او دست نمی دهد. همچنین او می تواند حدود 12 تا 18 ماه به صورت 60 الی 70 درصد وزن کم کند. البته ایده ال بودن عمل اسلیو معده همینجاست که باعث می شود فرد دیرتر وزن کم کند و این از مزایای این عمل محسوب می شود.

نکته مهم دیگری که در طی از دست دادن اضافه وزن خود متوجه آن می شوید، این است که به مرور شاهد ان هستید که بیماری های دیابت، فشار خون، قلبی و … در شما روند بهبود پیدا می کنند و از شر ان ها خلاص خواهید شد. پس در نتیجه در جواب به سوال ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟ باید بگویم اگر طبق موارد ذکر شده به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، نه تنها خطرناک نیست، بلکه برای شما مزایای ایده آلی نیز دارد. با انجام این جراحی می توانید در عین حال به وزن ایده آل خود برسید بدون اینکه پوست شما به میزان
قابل توجهی شل شود، از شر بیماری ها خلاص شوید و همچنین به سلامت روحی و روانی دست پیدا کنید.

چه کسانی کاندیدهای عمل جراحی اسیلو معد هستند؟

برای انکه بدانید کدام عمل لاغری برای شما مناسب تر است، بهتر است بدانید که به خودی خود نمی توانید این موضوع را تشخیص دهید و همه چیز به توصیه پزشک وابسته است. پس اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، ابتدا باید به پزشک خود مراجعه کنید تا ببینید که ایا اصلا شما صلاحیت انجام چنین عمل جراحی را دارید یا خیر. به این ترتیب پزشک متخصص با به دست اوردن توده شاخص بدنی شما می تواند بفهمد که شما کاندیدهای این عمل هستید یا نه. پس شما باید واجد شرایط لازم باشید که بتوانید این عمل را انجام دهید. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن شاخص توده بدنی بالای 40 یا برابر
  • داشتن شاخص توده بدنی بالای 35 درصورتی که از بیماری های شدید مرتبط با چاقی رنج می برید
  • داشتن سلامتی عمومی مناسب
  • عدم کاهش وزن به وسیله سایر روش های لاغری
  • تایید جراح متخصص مبنی بر این که شما واجد شرایط انجام این عمل جراحی هستید

عجله کردن برای انجام این عمل به معنای مرگ شماست. به همین دلیل باید به مرور تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس برای انجام این عمل در صورت واجد شرایط بودن اقدام کنید.

چگونه می توان از بروز خطرات اسلیو معده جلوگیری کرد؟

در پاسخ به سوال اینکه ایا عمل جراحی اسلیو معده خطرناک است؟ باید به شما بگویم که در صورت رعایت برخی از شرایط و نکات مهمی می تواند این خطر را کم کنید و به حداقل برسانید. این شرایط شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • مراجعه به یک پزشک جراح دارای مدرک و متخصص در این حرفه
  • انجام مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی اسیلو معده
  • مصرف رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک متخصص
  • مراقبت مناسب از جای زخم و بخیه
  • داشتن فعالیت های فیزیکی سبک و منظم
  • مصرف غذاهای سالم به جای غذاهای اماده
  • خوردن مایعات به اندازه کافی

سخن پایانی

اگر به وسیله سایر روش های درمانی لاغی نتوانسته اید به کاهش وزن ایده ال خود برسید، تنها راهی که باقی می ماند انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده است. پس برای رهایی از تمام بیماری ها و رسیدن به یک زیبایی منحصر به فرد، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و با انجام تحقیقات لازم، عمل جراحی لاغری را انجام دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *